De "obekväma" personer som kastas ut blir utkastade för att de vägrar följa forumreglerna. Att forumtrådar flyttas för att inte påverka annonsörerna är strunt om något!
Strunt är att säga att anledningen att en tråd flyttades är för att den är lång.
De flyttas för att sitens ägare och drivare inte tycker att det passar deras syften med fotosidan, och i slutändan är kopplat till annonsintäkter osv eftersom det är en kommersiell verksamhet.
Det är svagt att ge svepskäl och ange hittepå-skäl osv.
Lennart har väl inte ens varit inblandad i den här diskussionen? Du har däremot rätt i att FS inte är en demokrati - det är få sajter som är det (eller andra företag för den delen).
Trådskaparen heter Lennart och ämnet är "Är det bara jag" och jag svarar "Nej Lennart, det är inte bara du" - kan knappast bli tydligare.
Det framgår klart och tydligt av forumreglerna att moderering kan ske utan några som helst kommentarer, men oftast brukar jag skriva när jag modererat.
Jag har inte påstått att du brutit mot någon regel, bara att jag tycker det är dåligt.
Man blir inte avstängd för att man bryter mot forumreglerna en enstaka gång - man blir avstängd om man trots tillsägelse och varningar fortsätter bryta mot reglerna. Så fungerar det i de flesta sammanhang.
Jag blev avstängd för att jag skrev "diskussionen om trådflytten finns här".
Det är inte emot forumreglerna, men då tolkade ni det som att "att hänvisa till var diskussion om moderering förs är självklart samma sak som att diskutera det i forumet".
Detta hade föregåtts av några tidigare postningar för att jag ville få med fler personer i diskussionen därför att ni påstod ett och annat om vad medlemmarna tycker som jag tror inte stämmer. Ni agerade aktivt för att gömma undan och hindra folk från att veta att diskussionen överhuvudtaget förekom.
Det var mycket godtyckligt agerat. Sedan efter avstängnigen skrev Elmfeldt "sista ordet" som var en öppen fråga till mig och om jag inte svarade på den så höll jag med typ. Fast det kunde jag inte göra.
Så mycket fula trix och smutsigt agerande
Hot? Jag påpekade bara vad som kan hända om man inte följer de regler som man accepterat när man skapade sitt konto på FS.
Japp, det är det som är innebörden av ordet hot. Om du inte gör si eller så så kommer jag att bestraffa dig si eller så.
Naturligtvis läser Fotosidans ägare och ansvariga trådarna i det här forumet och tar till sig det som skrivs. Att de ljuger får stå för dig.
Att de ljuger när man påstår att en tråd flyttas till ett annat forum för att den blivit lång är ett faktum.
För det första skulle det vara ett synnerligen idiotiskt sätt att sortera diskussionsämnen på, beroende på hur många inlägg en diskussion har. Varför inte bara ha tre forum där man kan diskutera allting mellan himmel och jord - korta trådar, halvlånga trådar och långa trådar?
"Långa trådar" - Sä puckat att man tar sig för pannan.
Tittar man sedan på vilka trådar som hamnat i detta oindexerade forum som inte listas på startsidan och är svårt att hitta så ser man ett tydligt mönster.
I Pentax-forumet finns en tråd som heter "Pentax över axeln" med 1600 inlägg eller nåt. Varför finns den i det forumet och inte i långa trådar? Finns andra diskussioner också som är långa och inte flyttas.
"Stå för mig"? - Anders, menar du att David Elmfeldt säger sanningen när han skriver att tråden flyttades därför att den blivit lång?
Jag tror i alla fall att det var andra anledningar. Är ganska säker på det eftersom vederbörande senare själv sa att anledningen faktiskt var en annan.
Det som är tragiskt är att reaktionen blir så fel därför att man inte sätter sig in ordentligt i innehållet, utan ser det liksom på ytan. Likaså att argumentationen förs med svepskäl osv.
Tonen ble hätsk där och det var inte snyggt, men det var jag som dristade mig med att kritisera en kamera och fick svar i form av personangrepp på mig personligen som jag regerade emot och försvarade mig mot med hjälp av sakliga argument.
Tom det här svaret från dig visar att du vrider på mina ord och förvränger. Klart att FS läser, men inte att de tar till sig. Lögnen är tydligt redovisad vilken det var.
/Mats