Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är Canon EXEE något att hänga i julgranen?

Produkter
(logga in för att koppla)

Captain_Jack

Avslutat medlemskap
Jag undrar om " Canon EXEE " är något att hänga i julgranen. Jag måste bara säga att jag älskar verkligen formen och designen på kameran. Skumt att man inte kan ta bort hela objektivet utan bara byta ut halva och vad jag vet så finns det väl inte så många passande objektiv till den? jag fick kameran av min kära far idag så jag undrar om det kan vara värt att köpa film och nya batterier till den?

Jag håller på att prova mig fram med analogt nu :) skojjigt.

/C

Har du sökt i Google? Det här var den första träff jag fick:
http://www.flickr.com/photos/14463685@N07/2989249499/
Det som står där är ju inte särskilt positivt. Men om den fungerar är den säkert värd att testa.
När det gäller formen så såg de flesta systemkameror ut ungefär så där på den tiden.
Vad skall den ha för batteri? Den borde fungera även utan batteri, med undantag av exponeringsmätaren.

Olle

Senast ändrad:
Har du sökt i Google? Det här var den första träff jag fick:
http://www.flickr.com/photos/14463685@N07/2989249499/
Det som står där är ju inte särskilt positivt. Men om den fungerar är den säkert värd att testa.
När det gäller formen så såg de flesta systemkameror ut ungefär så där på den tiden.
Vad skall den ha för batteri? Den borde fungera även utan batteri, med undantag av exponeringsmätaren.

Olle

Jag var mest nyfiken på om den var värd att fixa till men då vet jag, tack!

Jag har en i nyskick med 50 1.8:an & måste motvilligt säga att den faktiskt är riktigt bra...
Min Praktika TL-2 ligger på hyllan trots tele & makro-optiken jag har till den..

ANNONS