Mänga andra här har ungefär samma inställning.
Jag köper en kamera eller ett objektiv för att användas till det jag vill fota. Jag låter mig inte begränsas av vad kameran eller objektivet 'borde' användas till.
D800 är en ruskigt bra kamera till en rimlig peng. Det var ett enkelt beslut att skaffa en. Jag har den till allt möjligt och använder den precis som jag har lust att göra. Eftersom den är bra på många saker kan jag använda den i alla möjliga sammanhang - om det är upplösning som är det viktiga i en situation, eller (relativt) höga iso, superbra AF osv, så kan jag använda den nästan hur jag vill.
Och jag slipper ha en hel stor väska full med hus och objektiv att släpa omkring på.
Ja, D800 är faktiskt en suverän all-round kamera. Det är inte bara en MF i miniatyr.
Jag vet, att gå emot strömmen här inne, med alla som äääälskar att lägga massor med pengar på grejor och ääälskar bra argument för att de måste köpa ÄNNU fler objektiv och hus - det är att försöka stoppa en tsunami med bara händerna.
Jag gillar bra teknik, visst. Den dagen jag behöver ett fast objektiv, verkligen har användning för det, då skaffar jag det. Inte bara för att jag 'borde' eller tycker det är skoj.