Falumas
Aktiv medlem
ps. Har NÅGON fått sin 21999:-kamera från japanphoto (Som för övrigt inte längre listas på pricerunner)?
Kostar den så mycket i Sverige? Inte ens efter prishöjningen kom den upp till dom summorna här i Schweiz.
/Karl
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
ps. Har NÅGON fått sin 21999:-kamera från japanphoto (Som för övrigt inte längre listas på pricerunner)?
Kostar den så mycket i Sverige? Inte ens efter prishöjningen kom den upp till dom summorna här i Schweiz.
/Karl
De kostar 24999:- i Sverige just nu hos alla utom japanphoto. Priskartell kanske?
Japanfoto levererar inte på länge så jag tror vi kan ignorera det priset just nu.
Har förresten hört från ett par källor att Nikon kommer bekämpa gråimport mer effektivt än tidigare.
jag har inte träffat någon som är nöjd med greppet på D800 så du är väl den första så jag får väl säga grattis
;-)
själv tycker jag greppet på D800 är riktigt dåligt tom sämre än på D700 o hur man lyckats med det är ett under i sig. Canon åker inte bara åttor runt utan dom äger allt runt om kring.
Källa på första raden?
Har rad2 något samband med rad1?
Icke! Greppet på 800:an är mycket likt greppet på 700:an. Båda har ett superbt grepp. Och det blir nästan fulländat med batterigreppet. Bara D3 och D4 är bättre.
Mvh
De kostar 24999:- i Sverige just nu hos alla utom japanphoto. Priskartell kanske?
Karl, hur mycket moms är det i Schweiz?
Hur är ju priset egentligen 20000kr, resten är moms.
Nå, hur nöjda är ni med er 800 nu?
Har gjort mig av med 7D, 5D classic, 5D2, köpte 5D3, och funderar på D800 som 'komplement'.
Skulle det kunna vara så att 800:an passar fint i området 24 -85 , sen har jag rätt bra L glas från 70 till 200 på 5D:n. Blir ju lite knepigt med gluggar men det får lösa sig.
Jag filmar med 5D, och plåtar natur och sport. Skall plåta lite bröllop till hösten så jag funderade på en backup, även omd et är galet att kanske köra olika märken, men jag är inte så märkesbunden som vissa andra här är
8% i Schweiz.
/Karl
Ta fram betygtabellen för D800 (under Conclusion) och klicka fram 'Compare to' upp till höger. Välj 7D så ser du betygen för bägge.
De tycker 7d är nästan lika bra på jpg image quality och value (!), har mycket bättre metering och focusing (!!), bättre ergonomi, bättre features, performance, video (!!!). Och bättre totalbetyg (?)
Myket intressant läsning.... man undrar hur dem kommer fram till sina bedömningar.
Orkar ju knappt läsa här längre... Massa förvirring.
Fungerar inte DPR's betyg som så att 100% ska motsvara en absolut perfekt kamera inom sin klass, prisklass och generation? Detta betyder ju då att en absolut perfekt konstruerad kompaktkamera med (jämfört sina konkurenter) extremt bra bildkvalitet och (jämfört med sina konkurenter) ett mycket bra pris får nära 100%?
Vilket då innebär att den klassledande kompaktkameran 2002 (kostnad då ca 8000kr?) är bättre än en D800, eftersom den antagligen har/hade högre procent-tal i slutbetyget?
Systemet fungerar ju bra om man jämför en kamera i klass "X" med en liknande konkurent från samma tidsepok/generation. Men det funkar ju inte att jämföra olika generationer eller klasser.
Är det någon icke-NPS som fått en D800 från Scandinavian? I så fall när ställde ni er i kö?
Jag frågade idag vilken köplats jag hade. De ville inte svara men sa att eftersom jag ställde mig i kö den 9/2 "verkar det ju ganska bra". Törs jag hoppas att det blir min tur innan sommaren tro?
Kan väl knappast sägas bättre!
;-)
Är det någon icke-NPS som fått en D800 från Scandinavian? I så fall när ställde ni er i kö?
Jag frågade idag vilken köplats jag hade. De ville inte svara men sa att eftersom jag ställde mig i kö den 9/2 "verkar det ju ganska bra". Törs jag hoppas att det blir min tur innan sommaren tro?