iSolen.se
Guest
Kanske NPS hjälper lite i alla fall...
Cyber sa att alla NPS har fått, den sista 25:e april.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kanske NPS hjälper lite i alla fall...
Cyberphoto...
Min D800 skickades också från Cyberphoto idag, men jag la min beställning 7/2 och jag är inte NPS så NPS kön var väl helt enkelt tom när blenda12 beställde som NPS.
Känslan just nu när man vet att en D800 är på väg till mig är iaf. helt fantastisk, blir nog ett litet lyft från min D80
Min D800 skickades också från Cyberphoto idag, men jag la min beställning 7/2 och jag är inte NPS så NPS kön var väl helt enkelt tom när blenda12 beställde som NPS.
Känslan just nu när man vet att en D800 är på väg till mig är iaf. helt fantastisk, blir nog ett litet lyft från min D80
Jag var också trogen första siffran förr, gick från D70 till D700, det var ett enormt lyft. Du kommer bli imponerad över vad man kan göra med en kamera numera. Nu kommer jag dock inte vara 7:an trogen längre och har fått reda på att jag står längst fram i kön till att få en D800, men dom visste inte när dom skulle få nästa.
/Karl
Fint. Då är det nog snart dags. Vilken butik använder du dig av?
Cyber sa att alla NPS har fått, den sista 25:e april.
Ringde nikon som ringde kameradoktorn. Jag stod som avprickad trots att jag inte fått den. Så kan det gå när man byter köplats med kompisen. De lyckades skramla fram ett ex som jag nu har i knät.
Jag är NPS och har använt en D800 i en månad nu. Egentligen har jag inte så mycket att tillföra, men en sak har jag märkt som jag inte tror har nämnts i tråden tidigare.
Senaste året har jag fotograferat en hel del med manuella objektiv, och för mig medför det en viss osäkerhet med skärpan. Till min förvåning tyckte jag mig märka att jag fokuserade säkrare med den nya kameran än med både min tidigare D3x och D700, trots att upplösningen rimligen borde göra att jag snarare upptäckte fler fokuseringsfel än tidigare.
Det här håller på ett tag. Skärpan sitter helt enkelt bättre, och jag märker att i hyggligt ljus kan jag fokusera som jag gjorde på filmtiden, direkt på mattskivan utan hjälpmedel. Jag börjar fundera på om min syn plötsligt förbättrats eller vad det kan vara. Jag frågar Lasse Pettersson på Nikon, och det visar sig att både D800:an och D4:an har en ny typ av mattskiva (mark VIII, tror jag den kallas) som just ska ge tydligare skärpeindikation. Detta har gått mig helt förbi i marknadsföringen, så jag förmodar att det inte är någonting som Nikon hårdlanserat.
Jag är glad att jag märkte effekten innan jag visste någonting om den nya mattskivetypen, annars hade jag gissat på självsuggestion. Cool beans, nu kan jag släppa alla idéer om att beställa en tredjepartsmattskiva från katzeye.
Ja, det var bara det. I allt övrigt, förutom greppet för högerhanden, är D800:an en skön kamera att jobba med. Allra skönast när man öppnar råfilerna.
Jag beställde också 10/2.
När jag snackade med Kameradoktorn för ett par dagar sedan så lät det nästan som om det var dumt att överhuvudtaget fråga.
Jag fick höra att 'En del hade ju redan beställt 2010'.
Jo, det sa han faktiskt. Så först ska det betas av 2 års beställningar (?) innan man kommer till dem (icke-nps) som beställt sedan pressrelease 7/2....... lol
Jag beställde också 10/2.
När jag snackade med Kameradoktorn för ett par dagar sedan så lät det nästan som om det var dumt att överhuvudtaget fråga.
Jag fick höra att 'En del hade ju redan beställt 2010'.
Jo, det sa han faktiskt. Så först ska det betas av 2 års beställningar (?) innan man kommer till dem (icke-nps) som beställt sedan pressrelease 7/2....... lol
Någon som använt kameran till att filma med ännu? IOF så kommer jag uteslutande använda stillbild men filmning är väl nått som jag ser som bonus. Vad behöver man för utrustning för "vardagsfilmning"?
Någon som använt kameran till att filma med ännu? IOF så kommer jag uteslutande använda stillbild men filmning är väl nått som jag ser som bonus. Vad behöver man för utrustning för "vardagsfilmning"?
Är det svårt att ställa skärpan manuellt och följa ett motiv?
Ååååh, lyckost :-(
Hoppas fotokungen fått en kamerarusch nu också så att jag får mitt ex.
ps. Har NÅGON fått sin 21999:-kamera från japanphoto (Som för övrigt inte längre listas på pricerunner)?