Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Äntligen Nikon D800

Nu vill jag att ni som har fått tag på en D800 lägger upp lite bilder! Vill se! Blogga eller vad som helst. Snart blir jag arg, och ni vill inte se mig arg!
 

Bilagor

  • angry_arab.jpg
    angry_arab.jpg
    14.6 KB · Visningar: 1,105
Nef-filer D800E på nätet?

har googlat men endast funnnit Tifffiler konverterat från raw.Finns det nån som har sett nåt?
 
Har varit med om liknande saker förr på mm. Det är restat och kö överallt men på mm kan du fåen kartong direkt. Vete fanken varför mm verkar ha så mycket prylar :)

Grattis föresten, nu ska jag till mm :)

Det ska rulla in D800:eek:r med ett jämnt flöde åt MM sa chefen på plats. Trevligt att slippa köbildning.
 
Är mest sugen på D4, men åkte in till mm i Borås och kollade om de hade D800 där, tyvärr hade de inte fått in några ännu. Bad honom kolla om andra butiker hade d800 i butik och fick följande svar:

Helsingborg, Kalmar, Malmö (Svagertorp) Norrköping, Örebro och Västerås hade alla en i butik kl 1530. Kan kanske vara värt att kolla för er som bor i närheten?

Med reservation för att de kan vara bokade ex, demo eller slutsålda.. Ps. om någon hittar en D4 på lager får ni gärna höra av er :)

/Johan
 
Du kan ge dig f*n på att jag är intresserad =) Ser fram emot dina bilbilder tagna med "the master" D800, och det är ingen nackdel att du är en mästare på att fota motorsport heller =)

Härligt! :) Får se om det kanske kan bli en D800 på Teknikens Värld framöver, måste testa den själv innan jag försöker sälja in det till chefen. Vi kör Canon där och Mark3 1Ds är ingen dålig kamera, men det har hänt en del sen den kom.
Funderar på att köpa två D800:eek:r i stället för en D4, men som sagt jag måste känna på den först.

Gjorde ett spontanbesök på MM i Uppsala men det fanns ingen D800.
 
Är mest sugen på D4, men åkte in till mm i Borås och kollade om de hade D800 där, tyvärr hade de inte fått in några ännu. Bad honom kolla om andra butiker hade d800 i butik och fick följande svar:

Helsingborg, Kalmar, Malmö (Svagertorp) Norrköping, Örebro och Västerås hade alla en i butik kl 1530. Kan kanske vara värt att kolla för er som bor i närheten?

Med reservation för att de kan vara bokade ex, demo eller slutsålda.. Ps. om någon hittar en D4 på lager får ni gärna höra av er :)

/Johan

Den i Örebro på MM köpte jag 10,30 idag.

Leif
 
Tidigare idag bad jag om bilder tagna med D800, hela dagen har gått och ingenting har hänt. Jag sa att jag skulle bli arg! Här är resultatet, nu får ni ha det här på ert samvete, förklarade för mitt folk om situationen innan jag började slå mig själv. Jag skrek efter bilder tagna med min favoritkamera. Ja får jag inte se nån bild imorgon heller så plågar jag mig själv ännu mer =( http://www.youtube.com/watch?v=bdhVn2BuExo
 
Trevligt! Knallade in på Mediamarkt och köpte mig en D800. Batteriet fulladdat, så blir det mycket foto i vårsolen idag.
Fyller dessutom år idag så det får bli min present.

Leif

Haha, va kul! Och folk som stått i kö och väntat som tokar.. Jag sa ju det.. bara att gå till mediajätten och hämta.. hehehe själv väntar jag ändå på lite bättre tider och mer tid, men man är sugen. =)
 
Tidigare idag bad jag om bilder tagna med D800, hela dagen har gått och ingenting har hänt. Jag sa att jag skulle bli arg! Här är resultatet, nu får ni ha det här på ert samvete, förklarade för mitt folk om situationen innan jag började slå mig själv. Jag skrek efter bilder tagna med min favoritkamera. Ja får jag inte se nån bild imorgon heller så plågar jag mig själv ännu mer =( http://www.youtube.com/watch?v=bdhVn2BuExo

Ja jäklar vad arg du blev och jag hoppas du inte slog dig fördärvad.
Som plåster på såren så kommer här en film av och med en sån du ville se just nu. LE mot världen http://youtu.be/Leua53zPg24
Hoppas bara filmen du slog dig svensk på ej var gjord av en D800 "förskräkligt ljud" jag förstog inte ett ord vad du sa faktiskt.

Mvh. /LEE
 
Mm

Hmmmmm, nyss var det massa skitsnack här på FS om hur värdelösa MM är..............det svänger snabbt :). Var i Stockholm på festresa me jobbet å slank in å klämde på D800 (Scandinavian Photo)...............
 
He he man vänder sig till Proffsbutiker för att få bästa service när det visar sig att MM krossar dem med hästlängder :)
Om det blir krångel med kameran finns ju ändå lokala rep/service tex Lasses kameraservice så varför inte vända sig till någon som kan leverera ;)
Grattis från en som står i de berömda köerna.
Inte ett ord till oss om hur läget är förutom att butikerna efter förfrågan inte kan svara på hur framtiden ser ut ?
Ungefär som en luddig väderprognos :D


Ps. Jag är inte bitter :) bara förbannat sugen på att få hem de båda och komma igång....
Ser dock ut på fotografier/tester att det kommer bli värt väntan.
Tack för dessa och att ni så generöst delar med er.
Intresset för framförallt D800 modellen verkar oerhört stort ;)
 
Hmmmmm, nyss var det massa skitsnack här på FS om hur värdelösa MM är..............det svänger snabbt :). Var i Stockholm på festresa me jobbet å slank in å klämde på D800 (Scandinavian Photo)...............

Fast MM är ganska kass på service och garantier, det är ju lixom inte kopplat till att ha grejor att sälja.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.