Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Äntligen Nikon D800
- Trådstartare phool
- Start datum
iBoat
Aktiv medlem
Nu vill jag att ni som har fått tag på en D800 lägger upp lite bilder! Vill se! Blogga eller vad som helst. Snart blir jag arg, och ni vill inte se mig arg!
Oooough, vad jag önskar att jag kunde stilla din ilska
leffep
Aktiv medlem
Har varit med om liknande saker förr på mm. Det är restat och kö överallt men på mm kan du fåen kartong direkt. Vete fanken varför mm verkar ha så mycket prylar
Grattis föresten, nu ska jag till mm
Det ska rulla in D800r med ett jämnt flöde åt MM sa chefen på plats. Trevligt att slippa köbildning.
leffep
Aktiv medlem
Mm i sthlm har inga iaf.
MM i Örebro och Västerås är alltid snabba med leveranserna.
leffep
Aktiv medlem
Nu vill jag att ni som har fått tag på en D800 lägger upp lite bilder! Vill se! Blogga eller vad som helst. Snart blir jag arg, och ni vill inte se mig arg!
Gärna det, men för närvarande kan jag bara fota jpeg då inte det kommit ut nån uppdatering av DNG än.
phool
Aktiv medlem
Har hört att Nikons jpeg motorer är mycket bra och ska duga mer än väl under nödfall ;-)Gärna det, men för närvarande kan jag bara fota jpeg då inte det kommit ut nån uppdatering av DNG än.
phool
Aktiv medlem
Förhoppningsvis lägger sig det talibanska vredet när jag får min nästa vecka =DOooough, vad jag önskar att jag kunde stilla din ilska
pareli
Aktiv medlem
MM i Örebro och Västerås är alltid snabba med leveranserna.
Var köpte du din då, Leif?
Johan Ahlbom
Aktiv medlem
Är mest sugen på D4, men åkte in till mm i Borås och kollade om de hade D800 där, tyvärr hade de inte fått in några ännu. Bad honom kolla om andra butiker hade d800 i butik och fick följande svar:
Helsingborg, Kalmar, Malmö (Svagertorp) Norrköping, Örebro och Västerås hade alla en i butik kl 1530. Kan kanske vara värt att kolla för er som bor i närheten?
Med reservation för att de kan vara bokade ex, demo eller slutsålda.. Ps. om någon hittar en D4 på lager får ni gärna höra av er
/Johan
Helsingborg, Kalmar, Malmö (Svagertorp) Norrköping, Örebro och Västerås hade alla en i butik kl 1530. Kan kanske vara värt att kolla för er som bor i närheten?
Med reservation för att de kan vara bokade ex, demo eller slutsålda.. Ps. om någon hittar en D4 på lager får ni gärna höra av er
/Johan
Kpl
Aktiv medlem
Du kan ge dig f*n på att jag är intresserad =) Ser fram emot dina bilbilder tagna med "the master" D800, och det är ingen nackdel att du är en mästare på att fota motorsport heller =)
Härligt! Får se om det kanske kan bli en D800 på Teknikens Värld framöver, måste testa den själv innan jag försöker sälja in det till chefen. Vi kör Canon där och Mark3 1Ds är ingen dålig kamera, men det har hänt en del sen den kom.
Funderar på att köpa två D800r i stället för en D4, men som sagt jag måste känna på den först.
Gjorde ett spontanbesök på MM i Uppsala men det fanns ingen D800.
leffep
Aktiv medlem
det finns på adobe labs http://labs.adobe.com/downloads/cameraraw6-7.html
Tackar så hjärtligt för hjälpen! Nu jäklar ska det bli framkalla av!!
Leif
leffep
Aktiv medlem
Är mest sugen på D4, men åkte in till mm i Borås och kollade om de hade D800 där, tyvärr hade de inte fått in några ännu. Bad honom kolla om andra butiker hade d800 i butik och fick följande svar:
/Johan
Den i Örebro på MM köpte jag 10,30 idag.
Leif
phool
Aktiv medlem
Tidigare idag bad jag om bilder tagna med D800, hela dagen har gått och ingenting har hänt. Jag sa att jag skulle bli arg! Här är resultatet, nu får ni ha det här på ert samvete, förklarade för mitt folk om situationen innan jag började slå mig själv. Jag skrek efter bilder tagna med min favoritkamera. Ja får jag inte se nån bild imorgon heller så plågar jag mig själv ännu mer =( http://www.youtube.com/watch?v=bdhVn2BuExo
Benjamin83
Aktiv medlem
Trevligt! Knallade in på Mediamarkt och köpte mig en D800. Batteriet fulladdat, så blir det mycket foto i vårsolen idag.
Fyller dessutom år idag så det får bli min present.
Leif
Haha, va kul! Och folk som stått i kö och väntat som tokar.. Jag sa ju det.. bara att gå till mediajätten och hämta.. hehehe själv väntar jag ändå på lite bättre tider och mer tid, men man är sugen. =)
LEE Cordon Bleu
Aktiv medlem
Tidigare idag bad jag om bilder tagna med D800, hela dagen har gått och ingenting har hänt. Jag sa att jag skulle bli arg! Här är resultatet, nu får ni ha det här på ert samvete, förklarade för mitt folk om situationen innan jag började slå mig själv. Jag skrek efter bilder tagna med min favoritkamera. Ja får jag inte se nån bild imorgon heller så plågar jag mig själv ännu mer =( http://www.youtube.com/watch?v=bdhVn2BuExo
Ja jäklar vad arg du blev och jag hoppas du inte slog dig fördärvad.
Som plåster på såren så kommer här en film av och med en sån du ville se just nu. LE mot världen http://youtu.be/Leua53zPg24
Hoppas bara filmen du slog dig svensk på ej var gjord av en D800 "förskräkligt ljud" jag förstog inte ett ord vad du sa faktiskt.
Mvh. /LEE
Skrotografen
Avslutat medlemskap
Mm
Hmmmmm, nyss var det massa skitsnack här på FS om hur värdelösa MM är..............det svänger snabbt . Var i Stockholm på festresa me jobbet å slank in å klämde på D800 (Scandinavian Photo)...............
Hmmmmm, nyss var det massa skitsnack här på FS om hur värdelösa MM är..............det svänger snabbt . Var i Stockholm på festresa me jobbet å slank in å klämde på D800 (Scandinavian Photo)...............
JanRön
Aktiv medlem
He he man vänder sig till Proffsbutiker för att få bästa service när det visar sig att MM krossar dem med hästlängder
Om det blir krångel med kameran finns ju ändå lokala rep/service tex Lasses kameraservice så varför inte vända sig till någon som kan leverera
Grattis från en som står i de berömda köerna.
Inte ett ord till oss om hur läget är förutom att butikerna efter förfrågan inte kan svara på hur framtiden ser ut ?
Ungefär som en luddig väderprognos
Ps. Jag är inte bitter bara förbannat sugen på att få hem de båda och komma igång....
Ser dock ut på fotografier/tester att det kommer bli värt väntan.
Tack för dessa och att ni så generöst delar med er.
Intresset för framförallt D800 modellen verkar oerhört stort
Om det blir krångel med kameran finns ju ändå lokala rep/service tex Lasses kameraservice så varför inte vända sig till någon som kan leverera
Grattis från en som står i de berömda köerna.
Inte ett ord till oss om hur läget är förutom att butikerna efter förfrågan inte kan svara på hur framtiden ser ut ?
Ungefär som en luddig väderprognos
Ps. Jag är inte bitter bara förbannat sugen på att få hem de båda och komma igång....
Ser dock ut på fotografier/tester att det kommer bli värt väntan.
Tack för dessa och att ni så generöst delar med er.
Intresset för framförallt D800 modellen verkar oerhört stort
Mesch
Aktiv medlem
Fast MM är ganska kass på service och garantier, det är ju lixom inte kopplat till att ha grejor att sälja.