Annons

Äntligen mer officiell info om Dynax7Digital!

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja det verkar så...det fanns även bilder på en kamera som kallades A200, den såg ungefär ut som A2 men med lite mindre funktioner dvs. billigare
 
Såg några bilder på DPReview...

Man kan ju undra varför jag som Canon-ägare är intresserad... använde dock Minolta i många år och trivdes med det. Det var (är?) lite SAAB över Minolta, de hade en del mycket bra idéer och en del optik i toppklass men kvaliteten var kanske inte alltid på topp (min Minolta XM blev aldrig bra, trots besök hos Minolta i Tokyo och XG-serien var också tveksam) och proffsen tog aldrig märket till sig.

Hoppas dock att D7D (eller vad den ska heta) blir riktigt bra - konkurrens behövs och Minolta-fansen har väntat troget...
 
8MP-sensor?

På DP-review noterade någon att 6MP-märket är borta från huset. kan det vara så att KonicaMinolta stoppari en 8MP-sensor?
naturligtvis lösa antaganden, men det vore guld om det var så...

//micke
 
Detta är ett citat från en polsk man (tror jag) på dpreview som inte är någe bra på engelskan =)

"This is big secret i thing. 1 week ago i speak with official menager from minoltakonica of POLAND .He say only 1 thing.CCD in D7D is NOT PRODUCED by SONY. Ok then who? I thing is time now to KONICA MINOLTA must produce new ccd by KM :) !!!!"


Sant eller falskt??

Förmodligen falskt!!
Jag tror inte vi kommer att få se 8mp i 7d. Det är mer troligt 9D får 8mp

Den som väntar får se...
 
nej, vi får nog snällt vänta. sen får man väl säkert vänta ett litet tag till innan priset(som förhoppningsvis inte blir skyhögt) ska gå ner så man kan köpa en.
det är bara hoppas att de har byggt som motsvarar konkurenterna, annars blir nog utbudet av begagnade minolta-kameror och objektiv ännu större...

/micke
 
Har Konica-Minolta inget bättre att komma med? Inga sensationella avslöjanden som aptitretare till andra än redan frälsta. Vad har de att säga på Photokina som kan ändra den bilden?
 
Minolta RD-175 för 80.000 kr 1997

Zepofan skrev:
Tycker ni att det tar för lång tid innan KM släpper den nya dgitala systemkameran kan ni ju alltid spana in denna:

http://www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=7393039

Som sagt: det är tur att priserna sjunker!
Från 80.000 kr 1997 till 1950 kr idag.

"I dagsläget 1998 rasar priserna på digitalkameror. Exempelvis en kamera av typen Minolta RD175, som används av många pressfotografer, kostade förra året 80 000 kr. I år är priset för samma kamera 35 000 kr.
Kamerorna kan också indelas från "vanliga" kameror upp till "proffs" kameror. Exempel på det senare är,
Nikon E3 pris ca 80 000 kr,
Canon EOS D2000 pris ca 150 000 kr
Minolta RD175 pris ca 35 000 kr"
 
Minoltas nuvarande informationsflöde om D7D känns helt patetiskt. Har de inget vettigt att säga kan de hålla tyst. Jag börjar undra om det verkligen finns nåt att säga om den här kameran. De kanske bara har byggt skalet än...
 
Det är väl något dåligt försök att retas så att man ska bli sugen men man blir bara irriterad. Ligger man efter i en tävling så ut med så mycket information man bara kan så man inte tappar kunder.
 
jag tror inte de är klara än... de letar nog efter en leverantör av en 8 megapixel CCD, minst. Vill de snabbt ta marknadsandelar så behöver de vara lika bra (eller bättre) som alla konkurrenter och (kanske) billigare och bjuda på AS.

En fet sensor i en sexig kamera till ett bra pris kan skaka om marknaden. Mindre duger nog inte.
 
http://www.dalsa.com/markets/ccd_vs_cmos.asp

Enligt den här sajten ger CCD högre bildkvalitet än CMOS. Det låter ju möjligen lovande för Minoltas nykomling.
Problemet är bara att dom articklarna och åsikterna har några år på nacken. Jag kommer ihåg att jag hade en bibbe printar av dom som dasslektyr för några år sedan. Dom är baserade på 3-5 år gammal teknologi. I första hand dom CMOS chippen som sitter i videokameror dessuom. Det var innan Canon kom i rullning med sina förbättringar på CMOS. Dom senaste articklarna kom 2002, vilket innebär att CMOS tekniken dom tittar på är säkert 4 eller 5 år gammal. CMOS tekniken har förändrats MYCKET dom sista 4 åren, mycket tack vare dom miljoner Canon har plöjt ner i det.

Tittar man på nackdelarna i tabellen så verkar det inte vara något som är aktuellt längre. Inte för digitalkameror iaf.

Kommer jag ihåg rätt så var den enda CMOS baserade DSLR kameran som fanns då var den gamla D30'n.
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.