Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Äntligen mer officiell info om Dynax7Digital!

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Äntligen har de släpt priser på kameran

Enfotograf skrev:
Klippt ur Minoltas hemsida:
Dynax 7D inkl AF28-100mm f/4-5,6 (D) ca 15 400 kr inkl moms
Dynax 7D inkl AF17-35mm f/2,8-4 (D) ca 20 000 kr inkl moms
Dynax 7D inkl AF28-75mm f/2,8 (D) ca 20 000 kr inkl moms


Håkan

Fy satan, så dyrt :(
 
Alternativet med 28-75/2.8 måste väl räknas som rätt prisvärd? Den gluggen går väl lös på drygt 12k bara den om jag inte minns fel?

/Maverick
 
Jo jag såg det sen. Men G-linsen går ju lös på nästan 15k såg jag så frågan är hur mycket billigare denna är. En 2.8-lins är ju värt en del om den är bra på största bländaren.

Än mer intressant är det faktiskt vad huset kostar utan gluggarna. Det var ingen glugg som jag kände att jag var intresserad av så där omgående iaf.

/Maverick
 
Enligt ovannämnda sida
"Konica Minolta Dynax 7D finns i handeln från november 2004. Priset för kamerahuset blir ca 15 000 kr inkl moms (12 000 kr exkl moms)."
 
HDFS) (KGS skrev:
Nä, jag e ju inte det, inbiten Minoltadiggare alltså, jag har haft betydligt fler kameror av andra märken genom tiderna. Det är bara de två senaste åren jag kört Minolta o de åren har råkat sammanfalla med min tid på fotosidan... (och kanske med Minoltas bästa år också, Dimage 7 var verkligen banbrytande o står sej ännu efter flera år, Z3 är ohotad i sin "klass" och lilla X-serien var bara så minst o kompaktast när den lanserades)

D7-serien var inte alls dum, hade själv en D7Hi. Men man får nog bortse från den sunkiga autofokusen och brusnivåerna ;)

/Johan
 
Minolta har ju legat rätt så högt i pris när dom kommit med nya digitalkameror men sen har dom sänkt det en hel del efter ett tag. Jämför vad en A2 kostade då den kom och vad den kostar idag, får väl hoppas på samma prisutveckling för D7an.
 
hansen2 skrev:
ISO 100-bilder, jag skulle vilja se hur det ser ut från ISO 400 och uppåt.

/Johan

Samma här, verkar som det är hög belastning på minoltas sida kommer inte till exempelbilderna där igenom. Går så segt, det ska finnas fler bilder iallafall, har dykt upp några till på dpreview.
EDIT: Det var visst Z3-bilder verkar det som, det är nog bäst att ta diverse foruminlägg med en nypa salt och kolla Minoltas officiella sida.
 
Senast ändrad:
violator skrev:
får väl hoppas på samma prisutveckling för D7an.

A1 sjönk med 100 spänn per dag den första månaden, en D7D kostar nog inte mer än 12 i handeln till jul...

All optik som hängs på blir genast uppgraderad med AS, så när priserna jämförs bör de jämföras med stabiliserad optik hos konkurrenterna...
 
6.1mp, samma bps och buffert som på 10D.
Det känns som kameran kommer minst ett år för sent, eller att de stoppat in för lite godsaker.

Undra om enbart AS kan räcka för en succe så länge priset är runt 15 000:- ytterst tveksamt.

Bra att det finns ett ISO 100 läge, till skillnad mot nikons och pentax modeller.
 
hansen2 skrev:
Kunde inte hålla med dig mer!



Japp, Minolta missade även priståget - otroligt!

/Johan


Priset lite i överkant, ja. Sen hade man väl hoppats på att kunna använda gamla batterigreppet från Dynax7, men det blir till att slanta upp ett par tusenlappar till tydligen.

Rolle
 
Med tanke på företagets lanseringstakt för övrigt (senast A200) kan man kanske anta att det lär dyka upp ytterligare en modell till våren...
 
sagan skrev:
Undra om enbart AS kan räcka för en succe så länge priset är runt 15 000:- ytterst tveksamt.

Håller med, kryper inte priset ner så kommer många Minoltaägare som väntat ut denna kamera att i frustration/besvikelse byta märke - till Canon eller Nikon. Minolta kommer därmed att tappa ännu mer, om det går. Trögare företag än Minolta - typ 2 år efter alla andra - får man leta länge, läänge efter.

Jaaja, det är i alla fall trevligt att utbudet på DSLR-marknaden ökar...

(Alltså: 11 papp vid årsskiftet eller så kan Minolta suga hästk-k)
 
Själv tycker jag det är rätt ointressant vad det står på KM's hemsida om priset, listpriser stämmer ju aldrig och ibland är dom befängt höga, faktiskt aldrig sett motsattsen. Så var inte för snabba med sågen :)
Inga intressanta objektiv direkt i paketen, har redan ett tamron 28-75 som jag är helnöjd med så även för mig är det enbart kamerahuset som är av intresse.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.