Annons

Äntligen mer officiell info om Dynax7Digital!

Produkter
(logga in för att koppla)
Sidan som skulle visa mer information 18/8 har ändrat datumangivelsen till slutet av augusti. Svagt. Men samtidigt undrar jag vad det är de inte kan bestämma sig för...


På den här sidan (inloggning krävs) visar de en bild på baksidan av huset. Dragreglagen för på/av ström, AS och exponeringsmätning ser smäckigt billiga ut. Törs man stänga av kameran tro :-(

http://www.konicaminoltaphotoworld.com/cms/index.php?id=304&L=1
 
Tänkte bara att när man väl slagit på den så behöver man väl inte stänga av den... har inte stängt av min A1 särskilt många gånger. Det gör den själv när jag slutar fota...

Har kikat på bilden o nog kan väl det reglaget fungera, ser ut att sitta försänkt i huset så att man inte slår av o på av misstag. Precis som reglaget för AS. Bättre än på A1/A2 där man kan råka slå av AS utan att notera det om man inte är uppmärksam i EVF´en. I dagsljus syns den gröna lampan inte särskilt bra. Å andra sidan lyser den som en fyr när man försöker vara diskret med kameran inomhus *s*. Tack för att den är borta!

De har väl uppdaterat informationen idag, som utlovat, även om det inte var nåt nytt som kom fram... om 14 dagar får vi veta mer... o till jul kanske den finns i butik. Vem vet?
 
Ja en ny digitalare ska väl inte ha med något så gammaldags som papper med sig när man köper den! Utveckling kallas det men orkar man inte hänga med så köp en Nikon. = )
 
NixXxoN skrev:
Ja en ny digitalare ska väl inte ha med något så gammaldags som papper med sig när man köper den! Utveckling kallas det men orkar man inte hänga med så köp en Nikon. = )

Tänkte inte på det ...

Men då kanske Minolta inkluderar en allvädersryggsäck för laptopen istället? ;)

/Johan
 
Aton_ skrev:
Dragreglagen för på/av ström, AS och exponeringsmätning ser smäckigt billiga ut. Törs man stänga av kameran tro :-(


Klart du törst stänga av den å använda alla andra reglage.
D7D ser i dagsläget ut som dynax7 bara lite småsaker som skiljer. Som ägare till dynax7 (som har precis samma knappar å grejer å tjoho) så kan jag lugna dig med att den troligen inte kommer gå sönder på evigheters evigheter... min har inte gjort det än å den är välanvänd!
 
Äntligen, att Minolta snart är med i "matchen" D-SLR!
Säger, som KG Stolt, väntar tills priset har sjunkit!
Dynax5Digital, i samma smidiga yttre format, som syrran Dynax5, kommer säkert att bli en lämplig kamera för mig, om sensorn blir i fullstort format (24x36 mm), vill säga.
Varför nöja sig med mindre, när utvecklingen går mot fullstora sensorer?
Inbyggd GPS, vore fint om det kommer i kameran, bra att ha vid vandringar i fjällen.
Jag kan vänta några år på det digitala, det analoga är fortfarande ett strå vassare i upplösning, en väntan på framkallning och kopiering, samt ibland inscanning av pappersbilden, bekymrar mig inte det minsta.
Fotohobbyn stressar mig knappast, däremot kräver jag bästa resultat på den färdiga bilden.
 
LMJ skrev:
Aton_ skrev:

Klart du törst stänga av den å använda alla andra reglage.
D7D ser i dagsläget ut som dynax7 bara lite småsaker som skiljer. Som ägare till dynax7 (som har precis samma knappar å grejer å tjoho) så kan jag lugna dig med att den troligen inte kommer gå sönder på evigheters evigheter... min har inte gjort det än å den är välanvänd!
Skönt att höra! Då är nog mina farhågor omotiverade.
 
Nu har lite fler bilder dykt upp på 7d (eller läckt ut) dessutom ett nytt vidvinkel objektiv....vet inte om det är fejk men...här är dom
 

Bilagor

  • dyn7d2.jpg
    dyn7d2.jpg
    46 KB · Visningar: 484
ojoj...den var riktigt läcker.
ser inte riktigt vad det är för brännvid, men 17mm ser ut att vara vidvinkligast...bara hoppas att det inte kostar multum.

bara 5 veckor kvar till PhotoKina...

//micke
 
ser inte så himla ful ut... synd bara att man inte kan vinkla okularet åtminstone, nåt litet arv från Minoltas digitalkameror borde den väl få. Nåja, AS är ett arv som heter duga. Det ska finnas utvecklingsutrymme också. En åtta kommer väl till våren...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.