Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Äntligen mer officiell info om Dynax7Digital!

Produkter
(logga in för att koppla)
Nä, den är snyggast o dessutom smartast... lite för få pixlar o kanske inte snabbast... o så "fel" märke för många märkesfetischister.

Bildkvaliteten återstår att visa... än har jag inte sett några övertygande bilder av objektivskydd ;-)
 
Jag tycker den ser trevlig ut, som en 10D/20D, fast kantigare och med fler knappar.
AS är ju verkligen grädde på moset...8mp och 5 bps så hade den verkligen kunnat konkurera på allvar.

De få bilderna man sett ser ju väldans fina ut..helt i klass med 10D.
 
bjornt skrev:
Hehe, kaxiga trollen är, trots att de saknar t.ex. spotmätning. =)
Hehe..jo, den (de, 10D/20D) saknar spotmättning, har inte saknat det dock (10D exponerar excellent utan spot), men jag skulle inte protestera om de (canon) lagt in det ;-)

AS är jag avundsjuk på dock..inget snack om det..mumma med AS.
 
Lite humor där
http://www.dpreview.com/news/0409/7dsamples/PICT0030a.jpg (o även Olympusbilen)

De svarta fälten är väl ägnade att imponera tänker jag. Snyggaste designen, smartaste finessen, bästa bilderna... o ändå tror jag inte det räcker för att sälja den i jättemängder... jag hoppas jag har fel, INTE för att jag älskar Minolta utan för att jag gillar konkurrens o eldgafflar i rö-en på tillverkarna.

Kanske vi så småningom får se en digitalkamera med utbytbara linser också...
 
Inte med dom priserna som svenska K-M rekomenderar iaf.


De svarta fälten är väl ägnade att imponera tänker jag. Snyggaste designen, smartaste finessen, bästa bilderna... o ändå tror jag inte det räcker för att sälja den i jättemängder...
 
Men det är väl ett väldokumenterat faktum att de rekommenderade priserna som de officiella sidorna skriver alltid blir lägre när de väl hamnar på affärerna. (Förutom Expert som alltid är för dyra) = )
 
Det är många som tycker det och det är säkert tamron gluggar också.

28-75 objektivet är det ju inge fel på.

Men 17-40 objektivet är väl inge vidare av vad jag har hört.
 
NixXxoN skrev:
Men det är väl ett väldokumenterat faktum att de rekommenderade priserna som de officiella sidorna skriver alltid blir lägre när de väl hamnar på affärerna. (Förutom Expert som alltid är för dyra) = )

Jag kanske minns fel, men är inte det rekomenderade priset för 7D farligt nära det rekomenderade priset för 20D?
 
Då kan man lugnt behålla 28-75:an å beställa bara huset alltså. skönt.

Ang. priset så har 20D ett rekomenderat på 16995:-. Glöm inte heller att Minolta alltid (nåja, nästan) dumpar priserna som stenar i havet efter någon månad eller två. Skulle tippa på att huset går att få tag på en bit under tiotusen efter påsk eller så.

hursomhelst så skiljer det på tok för lite som det ser ut nu.
 
Jag har ingen aning vad 20D har för pris men bara att om man går runt på officiella sidor så är deras priser alltid högre än vad t. ex. scandinavian tar.
 
Jo, men om listpriset är detsamma så är risken stor att "street" priset också blir väldigt lika... o då tror jag Minoltan förlorar. Inte för att det är ett sämre köp utan bara för att KonicaMinolta smäller lägre än Canon o Nikon... varumärkesmagi...
 
HDFS) (KGS skrev:
Jo, men om listpriset är detsamma så är risken stor att "street" priset också blir väldigt lika... o då tror jag Minoltan förlorar. Inte för att det är ett sämre köp utan bara för att KonicaMinolta smäller lägre än Canon o Nikon... varumärkesmagi...

Precis vad jag tänkte.



Sen får man vara smart och vänta på pris nedsättningen.
 
Håll med om att de greppat marknaden hårt om de lanserat den för halva priset istället... eller i varje fall för under 10.000.

Jag tror de skulle tjäna pengar ändå, alternativt skulle de köpa marknadsandelar o få så mycket press att det skulle vara svårt att värdera i reklamdollar. Att däremot sänka priset i efterhand är lite av att "ge upp" o ger inte alls samma sköna goodwill.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.