Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Äntligen mer officiell info om Dynax7Digital!
- Trådstartare bjornt
- Start datum
KGS
Aktiv medlem
sagan skrev:
Vad nu!? jag skrev väl väldans possitivt om dynax 7D?
absolut, du e ju egentligen Minoltalover innerst inne ;-) tyckte bara att timingen var perfekt...
sagan
Avslutat medlemskap
Hehe..jo, den (de, 10D/20D) saknar spotmättning, har inte saknat det dock (10D exponerar excellent utan spot), men jag skulle inte protestera om de (canon) lagt in det ;-)bjornt skrev:
Hehe, kaxiga trollen är, trots att de saknar t.ex. spotmätning. =)
AS är jag avundsjuk på dock..inget snack om det..mumma med AS.
pirken
Aktiv medlem
KGS
Aktiv medlem
Lite humor där
http://www.dpreview.com/news/0409/7dsamples/PICT0030a.jpg (o även Olympusbilen)
De svarta fälten är väl ägnade att imponera tänker jag. Snyggaste designen, smartaste finessen, bästa bilderna... o ändå tror jag inte det räcker för att sälja den i jättemängder... jag hoppas jag har fel, INTE för att jag älskar Minolta utan för att jag gillar konkurrens o eldgafflar i rö-en på tillverkarna.
Kanske vi så småningom får se en digitalkamera med utbytbara linser också...
http://www.dpreview.com/news/0409/7dsamples/PICT0030a.jpg (o även Olympusbilen)
De svarta fälten är väl ägnade att imponera tänker jag. Snyggaste designen, smartaste finessen, bästa bilderna... o ändå tror jag inte det räcker för att sälja den i jättemängder... jag hoppas jag har fel, INTE för att jag älskar Minolta utan för att jag gillar konkurrens o eldgafflar i rö-en på tillverkarna.
Kanske vi så småningom får se en digitalkamera med utbytbara linser också...
pirken
Aktiv medlem
Inte med dom priserna som svenska K-M rekomenderar iaf.
De svarta fälten är väl ägnade att imponera tänker jag. Snyggaste designen, smartaste finessen, bästa bilderna... o ändå tror jag inte det räcker för att sälja den i jättemängder...
pirken
Aktiv medlem
NixXxoN skrev:
Men det är väl ett väldokumenterat faktum att de rekommenderade priserna som de officiella sidorna skriver alltid blir lägre när de väl hamnar på affärerna. (Förutom Expert som alltid är för dyra) = )
Jag kanske minns fel, men är inte det rekomenderade priset för 7D farligt nära det rekomenderade priset för 20D?
Speedy
Aktiv medlem
Då kan man lugnt behålla 28-75:an å beställa bara huset alltså. skönt.
Ang. priset så har 20D ett rekomenderat på 16995:-. Glöm inte heller att Minolta alltid (nåja, nästan) dumpar priserna som stenar i havet efter någon månad eller två. Skulle tippa på att huset går att få tag på en bit under tiotusen efter påsk eller så.
hursomhelst så skiljer det på tok för lite som det ser ut nu.
Ang. priset så har 20D ett rekomenderat på 16995:-. Glöm inte heller att Minolta alltid (nåja, nästan) dumpar priserna som stenar i havet efter någon månad eller två. Skulle tippa på att huset går att få tag på en bit under tiotusen efter påsk eller så.
hursomhelst så skiljer det på tok för lite som det ser ut nu.
pirken
Aktiv medlem
HDFS) (KGS skrev:
Jo, men om listpriset är detsamma så är risken stor att "street" priset också blir väldigt lika... o då tror jag Minoltan förlorar. Inte för att det är ett sämre köp utan bara för att KonicaMinolta smäller lägre än Canon o Nikon... varumärkesmagi...
Precis vad jag tänkte.
Sen får man vara smart och vänta på pris nedsättningen.
KGS
Aktiv medlem
Håll med om att de greppat marknaden hårt om de lanserat den för halva priset istället... eller i varje fall för under 10.000.
Jag tror de skulle tjäna pengar ändå, alternativt skulle de köpa marknadsandelar o få så mycket press att det skulle vara svårt att värdera i reklamdollar. Att däremot sänka priset i efterhand är lite av att "ge upp" o ger inte alls samma sköna goodwill.
Jag tror de skulle tjäna pengar ändå, alternativt skulle de köpa marknadsandelar o få så mycket press att det skulle vara svårt att värdera i reklamdollar. Att däremot sänka priset i efterhand är lite av att "ge upp" o ger inte alls samma sköna goodwill.