Annons

Äntligen mer officiell info om Dynax7Digital!

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja att sänka priserna i efterhand sänder bara ut förlorarvibbar.
Ett lågt pris direkt hade varit något men de tror väl att folk är sugna att hosta upp lite extra för att kameran har antiskakgrejen vilket är en bra grej. jag är i valet och kvalet själv!
 
Jopp.. Hade de listat den för säg 9995:- så hade den säkert varit i tankarna även för folk som inte sitter på ett minoltasystem. men men.. vänta tills påsk..
 
Vad liten A200 ser ut i mannens händer... men den ser ut i ISO 3200 o den ser inte alls illa ut. I 1600 matchar den tja Iso 200 hos min A1?? vill ha, vill ha, vill ha! Inte kameran alltså, men kvaliteten vid höga ISO!
 
Om bilderna är äkta så är det ju högst imponerande, hade lite tvivel att KM skulle göra bort sig på sin första DSLR men så verkar inte vara fallet. Som fattig student får man nog spara ett tag dock :/
 
Ännu lägre pris för Minoltas 7D?
Min tanke är, att Minolta inte sänker priset speciellt mycket, då finns risken att Konica Minolta blir jämligt med ett budget märke!
Det är jämmerligt visset!
7D är en "show" kamera för att visa vad Konica Minolta kan tillverka och sälja, visa att de är med i den "digitala matchen"!
Priset blir inte det viktigaste, utan det är Anti-Shaken i huset, som skiljer den från de övriga tillverkarna.
Skulle inte förvåna mig, om det redan finns en färdig Dynax 5D, som just blir den kamera modellen, som knockar in sig på D-SLR marknaden!
Sjutusen "spänn" för kamerahuset 5D?
Då, kan man snacka om marknadsandelar, säkert i närheten av 110 %!
Vi går säkert mot mera basic D-SLR, då med oxå mycket lägre priser.
 
larsborg skrev:
Sjutusen "spänn" för kamerahuset 5D?

Ja, eller 4995:- som borde vara ett högst rimligt pris på ett hus utan optik, om det är ett bra hus vill säga. Ska bli kul att se vem som spränger 5000-vallen. Gissar på Canon... o tror det händer under 2005...
 
Visst har firmware någonting med bild kvalitet att göra? I så fall har vi inte sett det bästa än. Kameran som phil fotade med har firmware v0.10.
 
Cyberphoto har satt priser på 7D och 7D+objektiv

7D 13858 kr
7D + 17-35 (2,8-4) ->18478kr
7D + 28-100 (4-5,6) -> 14228kr
7D + 28-75 (2,8) -> 18478kr

så nu kan vi typ sluta spekulera i vad den kommer att kosta och istället börja koncentrera oss på att gnälla över priset ;)

/M
 
då vet man vad man ska skramla ihop till då...men man får väl vara glad att det hamnade en bit under rek.-priset!

/micke
 
Inte omöjligt att den faktiskt trillar ner under 10k då, ifall det är som med andra KM kameror. Hade varit underbart.
 
Ge dem sex veckor... det var vad det tog för A1 att falla nära 30%... men 28-100 gluggen för 370 spänn måste väl ändå vara prisvärd *s*
 
tycker även 28-75 och 17-35 för 4200 verkar vara en bra deal, men jag undrar hur mkt det nya 17-35 har gemensamt med den "gamla" G objektivet som ju är allt annat än gratis.

/M
 
Det har hittills tagit betydligt längre tid innan DSLR-kamerorna sjunker i pris. Med pocketkamerorna och "prosumer"-modellerna är det en annan historia...
Jag tror inte den sjunker en spänn det här året.
 
HDFS) (KGS skrev:
Ge dem sex veckor... det var vad det tog för A1 att falla nära 30%...

Javisst, eftersom A1 inte alls kunde hålla uppe sitt pris när nya DSLR-kameror snabbt dök upp på marknaden. Innan 300D & co får man väl säga att Minoltas 5, 7 och A serie var top of the line för vanliga dödliga. Men den platsen förlorade man snabbt när 300D dök upp. Därav det snabbt sjunkande priset.

Samtidigt är jag benägen att tro att D7D är lite överprissatt, och det finns därför god grund att tro att prissänkningar är att vänta. För visst vill väl minolta vara med i leken och inte blir som Pentax & Olympus och stå och titta på vid sidan av som ju uppenbarligen är konsekvensen av alltför höga priser (se E1 & IstD)

//
 
Nåja 300D o D70 (eller D7D) spelar inte i samma division som A1/A2 o gänget. Det är kameror för analogfotografer som vill gå över till digitalt. De blir aldrig någon fullvärdig ersättning för oss som använt digitala kameror i många år... möjligen ett komplement.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.