Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Äntligen kommer det en KAMERA!

Produkter
(logga in för att koppla)
En sökarkamera med 160 Megapixels, det ni!!
Och här snackar vi fullformat.

Bilagor

• seitz-6x17-handheld.jpg
    seitz-6x17-handheld.jpg
    19.8 KB · Visningar: 1,015
Undrar vad den kommer att kosta? Med tanke på att sensorn bara verkar vara en halv kvadratmillimeter, d v s 0,13 % av en APS-sensor och långt mindre än t o m de minsta mobiltelefonkamerasensorer så borde den ju vara överkomlig :)

Skämt åsido så verkar skannertekniken ha tagit ett rejält steg framåt. Hoppas den blir en stor försäljningssuccé!

Pupillen skrev:
...Med tanke på att sensorn bara verkar vara en halv kvadratmillimeter...

Var hittar du den uppgiften?
Blandar du inte ihop sensorstorlek med pixelstorlek?
(Pixel size 8µm x 8µm)

Finns för övrigt info om pixelstorlek, dynamiskt omfång och brusnivå på sensorer som sitter i vanliga DSLR:er?

PS Priset på Seitzen är:
mobile version: 45'500 CHF (28'900 Euro)
studio version: 42'300 CHF (26'900 Euro)

FILM) (ulltand skrev:
Var hittar du den uppgiften?
Blandar du inte ihop sensorstorlek med pixelstorlek?
(Pixel size 8µm x 8µm)

Finns för övrigt info om pixelstorlek, dynamiskt omfång och brusnivå på sensorer som sitter i vanliga DSLR:er?

PS Priset på Seitzen är:
mobile version: 45'500 CHF (28'900 Euro)
studio version: 42'300 CHF (26'900 Euro)
8µm x 8µm x en rad med 7500 pixlar blir 0,48 mm^2. Möjligen att sensorn har tre rader, men det skulle de nog ha skrivit i så fall tycker jag.

YES!!!

Äntligen en kamera som motsvarar mina behov! Problemet är bara att jag törs inte köpa något i utlandet ifall det skulle bli problem med garantin... :O)

Var det inte några tokdårar som för ett par år sen byggde om vanliga flatbäddsskanrar till storbildskameror? Det här verkar ju "bara" vara ett "plagiat" av dessa (undrar om flatbäddsgrabbarna tog något patent... ;)

ANNONS