Annons

Team Paparazzia!!!??? Fjantar eller???

Produkter
(logga in för att koppla)
Känns inte riktigt som dessa grabbar är några fotografer på det sätt jag definierar fotografer. Snarare verkar det vara några unga snorlonsar som får en kick av att trakassera kändisar.

Nu ska man ju inte tro på allt som står i våra kvällstidningar, men ändå!

/Joakim

Liax skrev:
Vad säger ni om grabbarna i Team Paparazzia, tycker det verkar vara ett par riktiga pellejönsar.
Jag är mot alla former av våld, har aldrig slagit någon (utom min storebrorsa förstås!). Visst är det fel att puckla på dem, men de får faktiskt skylla sig själva.
Visst ska vi försvara pressfriheten, men det är ju inte någon grävande journalistik dessa herrar sysslar med...Jag försvarar deras rätt att plåta Robyn, men tycker att man ska visa allmän hänsyn.

Suck..vad skall man säga..
Annat än att nu kan man väl få gå omkring ifred med sitt 300/2,8 på stan...Nu är det ni digitalkillar med pocket som är i blåsvädret..

"menat lite humoristiskt"

Även om man inte vill vara med i deras krets så kan man ju förstå att lockelsen i snabba stålar får en del att gå nästan hur långt som helst.tyvärr

Vi andra får dras med dom negativa följderna av det hela.
Att det finns ett behov av dessa bilder är väl tyvärr ett faktum, hur många hycklande människor läser inte Hänt o va dom nu heter o dreglar o frossar i kändisreportage o smygtagna bilder o sen så förfasar dom sej över dom hemska fotograferna som inte låter kändisarna vara ifred..

/Göran

Det är ju ganska komiskt att en tidning tillhörande kvällspressen, skriver om "skvallertidningar" utan att räkna in sig själv.

Förvisso finns det gradskillnader, men kvällspress är ändock kvällspress.

xrvjorn skrev:
Det är ju ganska komiskt att en tidning tillhörande kvällspressen, skriver om "skvallertidningar" utan att räkna in sig själv.

Förvisso finns det gradskillnader, men kvällspress är ändock kvällspress.
Kvällspressen är värre än de rena skvallertidningarna eftersom de gör anspråk på att vara seriösa nyhetsmedier.
Se&Hör och de andra hymlar ju inte med vad de är och står för.

Utanför ämnet:
Läser just nu en jädrigt spännande deckare som heter "Paparazzons heder" av Leif Davidsen. Den handlar om en paparazzifotograf.
Boken kan verkligen rekomenderas!

mvh
Jonas

Kändisarnas revansch...

Jag kan inte låta bli att undra när kändisarna kommer att gå till 'motangrepp' och börja ge ut en egen tidning med det senaste skvallret (eller rent påhittade 'nyheter') om papparazzis och skvallerjournalister.

Håller med dig Calle.

Personligen anser jag att Aftonbladet, men framförallt Expressen har sänkt trovärdigheten för landets journalister på ett katastrofalt sätt. Nyligen presenterades en undersökning där det framkom att allmänhetens förtroende för medierna är i botten. Och det är inte så konstigt när tidningar som Expressen i journalistikens namn ljuger, hittar på, spekulerar, hänger ut oskyldiga, och så vidare. Det är en katastrof för den svenska journalistkåren enligt min mening.

Och om inte journalisterna tar tillbaka makten över journalistiken från marknadskrafterna så kommer det att gå åt helskotta.

/Joakim

Nu läste jag i dagens tidning att 'paparazzi'-gänget ställt till med bråk flera gånger förut. 'Allt för att ställa till med rubriker'...

FAST..

Man ser ju att han satsat ordentligt med pengar på sitt yrkesutövande, av kameran att döma alltså, och så är han ju faktiskt paparazzo och DÅ får man fota vem man vill. =D

Hur fan kan man sitta och posera med en sån där kamera egentligen? Jag är väl knappast tekniknördarnas tekniknörd, men han ger ju inte direkt något seriöst intryck..

Mvh. Adrian

Re: FAST..

Adrian82 skrev:
Hur fan kan man sitta och posera med en sån där kamera egentligen? Jag är väl knappast tekniknördarnas tekniknörd, men han ger ju inte direkt något seriöst intryck..
Sen när ska en paparazzo ge ett seriöst intryck?
Sedan är det väl smartare att köra med en billig digitalkompakt. Den ekonomiska förlusten blir ju inte så stor om den slås sönder.

Re: Re: FAST..

Calle S skrev:
Sen när ska en paparazzo ge ett seriöst intryck?
Sedan är det väl smartare att köra med en billig digitalkompakt. Den ekonomiska förlusten blir ju inte så stor om den slås sönder.

Det borde ju ligga i deras intresse att se ut som att de tar sitt yrke på allvar?

Försäkring..

Re: Re: Re: Re: FAST..

Calle S skrev:
Men en kompaktkamera har flera fördelar. Liten & smidig...

Dyrt. Speciellt för företag.

Jaja, du kan säkert bra mycket mer än jag om det där, så jag tänker inte hålla på och gnabba =)

Jag har väl den där bilden av sydeuropeiska paparazzi (som ligger med 600:an på privata stränder) för hårt inpräntad.. =)

Mvh. Adrian

Intressant att BigBrotherLinda är med i paparazzigänget

Jag vill minnas att hon för någon månad sedan grät ut om att hon hade blivit smygfotograferad och publicerad i någon skvallertidning.

I och för sig så tror jag mer och mer att det hela var fråga om en medveten "läcka" och att inte var så mycket smyg bakom den fotograferingen.

--jalle

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar