Annons

Canon 2009-2010

Produkter
(logga in för att koppla)

johann1983

Aktiv medlem
Jag har lite funderingar på vad Canon kan ha för nyheter 2009-2010.

Vi utelämnmar Canon 60D och Canon 1D Mark IV och sedan en liten stund sedan, Canon 1Ds Mark IV eftersom dom har egna trådar
Vill ni diskutera dessa kameror så gör det i trådarna.
Ska ni bara skriva releasedatum så kan ni göra det här men gå in på specifikationer i de avsedda trådarna

Vad kan Canon komma med för nyheter under säsongen 2009-2010?
 
Om man bortser från spekulationer, så har Canon i pressrelease i juli lovat iallafall ett nytt objektiv med nya Hybrid IS stabiliseringen:

"The technology will be incorporated in an interchangeable single lens reflex (SLR) camera lens planned for commercial release before the end of 2009." (utdrag från Canons pressrelease).
 
Om man bortser från spekulationer, så har Canon i pressrelease i juli lovat iallafall ett nytt objektiv med nya Hybrid IS stabiliseringen:

"The technology will be incorporated in an interchangeable single lens reflex (SLR) camera lens planned for commercial release before the end of 2009." (utdrag från Canons pressrelease).

Jag som inte inser vitsen med hybrid IS, förklara vad jag har att vinna
 
Under 2009 ska Canon lansera över 100 nya produkter, enligt egen utsago. Hur långt dom har nått hittills (augusti) vet jag inte, men det borde finnas utrymme för en hel del till fortarande. Nu tillverkar ju Canon i och för sig inte bara kameror, men ett gäng nya borde väl lanseras under resten av året. Jag har hört talas om rykten gällande nya kameror och objektiv ska lanseras från Canon under vecka 34-36, och det är ju väldigt snart. Men vad...?
 
Säkert även G12, G14, G15, G16, ..., om några år!
G12 lär komma med en variabell bildsensor, det behövs då ingen zoom optik, fast brännvidd, inget brus bara ett litet sus av beundran från andra kameranördar.


Jo men nu handlade väl tråden om vad Canon kan tänkas släppa nu under 2009-2010!?
Med andra ord, perioden höst 2009 och vår 2010.

Det fattar väl jag också att Canon säkert släpper G12 Bla, bla, bla osv osv...... inom några år. Men det är ett minst sagt onödigt svar om man läser rubriken på tråden.

Men jag tror att Canon släpper en G11 nu till hösten eller efter årsskiftet.
Är det något fel på det eller??
 
Senast ändrad:
Under 2009 ska Canon lansera över 100 nya produkter, enligt egen utsago. Hur långt dom har nått hittills (augusti) vet jag inte, men det borde finnas utrymme för en hel del till fortarande. Nu tillverkar ju Canon i och för sig inte bara kameror, men ett gäng nya borde väl lanseras under resten av året. Jag har hört talas om rykten gällande nya kameror och objektiv ska lanseras från Canon under vecka 34-36, och det är ju väldigt snart. Men vad...?

Läste någonstans att Canon brukar släppa 50-70 produkter varje halvår, och att första halvåret i år hade dom bara släppt hälften av vad dom brukar. Mao 25-35, så då borde det vara 65-75 produkter kvar att släppa i år.
 
Läste någonstans att Canon brukar släppa 50-70 produkter varje halvår, och att första halvåret i år hade dom bara släppt hälften av vad dom brukar. Mao 25-35, så då borde det vara 65-75 produkter kvar att släppa i år.

Enligt Canons VD Juoko Tuominen skall Canon lansera 100 nya produkter (i höst?)
http://www.fotosidan.se/cldoc/33194.htm
Fast enligt Kamera & Bild är det 100 produkter totalt under året, den som lever får se.

Mvh Mattias
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.