Sten-Åke Sändh
Aktiv medlem
.............................Mår också lite bättre nu så jag kan bli mer positiv, vilket man i sin tur mår bättre av
Har förresten tänkt om. Jag är förbaskat nöjd med A900 och med lämpliga Zeiss-glas till den så är den riktigt bra. Inte så viktigt att den är lite omodern utan video och sånt, får väl ha en annan kamera till det och det viktigaste är hur den levererar i bra ljus på låga ISO och där är det ju absolut inget fel. Inbyggd stabilisering i huset är ett stort plus som inte finns hos de andra.
Har varit lite tveksam till EVF, men då andra som uttryckt sig likadant innan nu gillar det ordentligt efter att ha använt det en tid gör att jag inte heller tvekar inför en sådan kamera. Kör vidare med A900 tills nästa SLT-version av FF kommer och om det inte dröjer för ohemult länge till en 50-megapixlare finns tillgänglig så kanske jag tom hoppar över A99.
/Mats
Härligt! La prima Vera - våren är här!
Även om det snart finns Nikon D800-primörer till alla som vill ha, så rostar det ju aldrig helt igenom stänkskärmarna på riktiga gamla godingar gjorda av pansarplåt. En A900 är ju en stillbildskamera och ingen Swiss Army knife och som stillbildskamera håller den väl ändå fortfarande toppklass eller hur tillsammans med Zeiss-objektiven? Det är väl inget fel på de bildernas tekniska kvalitet efter firmwareuppgraderingen eller hur?
Vill man filma kan man ju komlettera med något annat smart istället.