Vad händer nu? Ska du sälja din Canon 7D, Sony A550 och Sony NEX?
Ska du sälja sony FF-kamerorna och köpa Nikon?
Ena stunden hyllar du en kamera med 10 mpx bildsensor i storlek 7x5 mm för att sen dissa de senaste APS-C med ett stort kliv framåt i IQ?
---
Blir inte nån Nikon D3X för mig i allafall. Känns som helt fel timing. Snart kommer väl Canon 5D Mk III med säkert sådär 30 mpx och "den nya generationens" sensor och så småningom Sony med supermycket pixlar och därefter Nikon osv.
Det som är så jäkla trist är att de här underbara kamerorna (pratar Sony FF nu) håller på att bli omoderna långt innan hus och mekanik tar slut. Tänk om de skulle erbjuda ett factory upgrade där dom byter ut sensorn och en del av elektronikpaketet bara, samt uppgraderar programvara så att man får LiveView (huvudsensor duger). Jädrar vilken fin kamera det skulle vara.
Visa bilaga 113340
Den här är är så underbar att bara sitta och klämma på!
En dag åker den på skrothögen även om den är i precis nyskick :-(.
Nu har jag två DSLR-kameror, den ena underbart byggd och i FF och den andra mer vanlig fast med fantastiska lågljusegenskaper och bildkvalitet. I bra ljus vid stillsamma motiv äger A850, men så fort ljuset tryter eller det är snabba förlopp och tele så får A850 finna sig att bli lämnad i skåpet, synd tycker jag. (På fotosessioner får nu bägge kamerorna vara med tack vare mitt fiffiga remsystem som jag gjort själv utifrån Black Rapids lösningar).
Skulle vara ytterst trevligt med en kamera med det bästa från dessa bägge!
(Canon G12 duger inte som ersättare).
/Mats