Photocon
Aktiv medlem
Det största hindret för Sonys framgångar på SLT-sidan är nog EVF:en som vi varit inne på tidigare. Att A99 är kapabel till en ypperlig bildkvalitet råder det nog inga tvivel om
Moderatorn passar också på att önska en fortsatt god jul, och ett gott dynamiskt omfång åt er alla!
Nu när gäster gått och friden lägrat sig över hemmets härd ska jag försöka göra ett inlägg ang EVF. Jag är egentligen ganska förtjust i principen med EVF. Befintliga nackdelar och fördelar har vi tagit upp tidigare så här slösas inga ord på dem.
Men som framgångshinder kommer nog tyvärr EVF att platsa intill dess den har förbättrats så att man under ALLA betingelser kan se lika klart som genom konkurrenternas OVF på FF-kameror.
Jag skulle gott kunna leva med EVF som den är och bara reta mig på den ibland och prisa den ibland, men här pratar vi om en hel kundkrets som ska frälsas. Och det låter sig nog tyvärr inte göras i nuläget. Jag är övertygad om att Sonys öde på FF-sidan (tjockkameror) helt klart hänger på nästa generation EVF plus att folk verkligen provar EVF.
Många går ju på vad andra skriver och jag tror att en hel del belackare skulle bli förtjusta över EVF (även nuvarande generation av EVF).
Men jag tror även att AF-systemet kan behöva ses över vad gäller plåtning av irrationellt rörliga föremål. Tröghet borde kunna ställas in av användaren och egen programmering av "AF-paket" a la Canon borde kanske till. Tillsammans med en uppgraderad EVF så har vi nog en given framgång som andra tillverkare kommer att börja ta efter även om jag är övertygad om att OVF kommer att leva kvar ett bra tag till.
God Fortsättning på Julafton.
//Lennart