iSolen.se
Guest
Då är det ju bara för annonsören att ändra annonsen till: "Säljes: Nikon D4. Pris: Kvittopris+1000kr".
Så, alla är nöjda och glada och ingen plats har överlåtits.
Utom köparen som inte får garanti.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Då är det ju bara för annonsören att ändra annonsen till: "Säljes: Nikon D4. Pris: Kvittopris+1000kr".
Så, alla är nöjda och glada och ingen plats har överlåtits.
Jag tycker att det är rimligt att yrkesverksamma har förtur till yrkesverktyg, om det är en tillfällig brist på varan. Ganska rimligt ur Nikons synvinkel också.Vilken evig jävla väntan det ska vara då.. att läsa om NPS-medlemmar som får flera kameror sticker i ögonen på mig. EN kamera kan jag godta är NPS-prio till en början. Jävla gräddfil det där..
Jaaa jag är avundssjuk, men tycker det ligger lite i det jag skriver..
Jag tycker att det är rimligt att yrkesverksamma har förtur till yrkesverktyg, om det är en tillfällig brist på varan. Ganska rimligt ur Nikons synvinkel också.
Nikon hälsar: "De förmåner NPS-medlemmar har är personliga och får ej överlåtas."
Jag tycker att det är rimligt att yrkesverksamma har förtur till yrkesverktyg, om det är en tillfällig brist på varan. Ganska rimligt ur Nikons synvinkel också.
Ja det tycker ju jag också, men nog har dom möjlighet att i början klara sig med ETT hus och få det andra lite senare? Jag byter ju inte ut alla mina verktyg samtidigt. Är deras verktyg som uppenbarligen räckt till helt oanvändbara när det finns en D4:a i packningen?
Att vara måna om sina kunder behöver inte nödvändigtvis innebära att ett fåtal ska ha alla tillgängliga kamerahus. Att ligga nästan först i listan bland oss vanliga dödliga verkar inte vara värt ett piss..
Hur som helst tycker jag att ni ska tacka mig, jag står nämligen inte i kö så er kötid blir alltså kortare! ;-)
Tidigare i tråden så diskuterades det om MediaMarkt fick lov att sälja Nikon D4. Det framkom att de inte längre fick lov att sälja kamerorna ur prosegmentet varken för Nikon eller Canon.
Döm av min förvåning när jag idag tittade igenom dagens reklamblad och hittade följande. Vad ska man tro?
MediaMarkt skeppar iallafall NPS-prioriterade D800 till NPS-medlemmar, så det känns ju som om DEN saken är avgjord.
Dessutom är jag inte säker på om varesig Nikon eller Canon har _rätt_ att vägra en återförsäljare att sälja delar av sortimentet. Ni vet det där med fri rörlighet för varor osv osv.
Var det inte så att endast D4 och D800E klassades som prosegment,
medan D800 var semipro och fick säljas av MM?
Tidigare i tråden så diskuterades det om MediaMarkt fick lov att sälja Nikon D4. Det framkom att de inte längre fick lov att sälja kamerorna ur prosegmentet varken för Nikon eller Canon.
Döm av min förvåning när jag idag tittade igenom dagens reklamblad och hittade följande. Vad ska man tro?