Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EOS 7D

Säger tyvärr ingenting om slutresultatet. Du har ingen aning om hur mycket NR som ligger pålaggt som standard. Trots att det kanske står att de är tagna med avslagen NR så betyder det inte att så verkligen är fallet. Många tillverkare applicerar NR trots att NR är avslagen i menyerna

Det är nog bara DxOMark som kan visa upp några likvärdigt uppmätta resultat som är någorlunda jämförbara.

De bilder från IR som jag brusprofilerat i Noise Ninja är absolut inte någon sanning men jag tror de visar tendensen mellan dessa tre kameror på ett bra sätt för jpeg ut ur kameran, inte med standardinställningar utan med de som går att nollställa/stänga av på noll/avstängd i kameran.
 
Ja, det var satan vad hackigt! Kan det ha att göra med uppspelningsprogrammet (QuickTime i mitt fall) att göra mån tro?

Mvh!
// Niklas

Hackigt även i VLC och KMplayer så det är nog inte spelarna. Bitraten är hög men datorn borde klara detta. Har aldrig testat att spela upp 30 fps tidigare, använder bara 25 fps :)
 
Det hackar inte ett dugg på min dator, ni har helt enkelt för långsamma datorer ;)

Jag antar att det är samma bitrate som på 5Dmk2 filmerna och de kräver ju sin dator, så inte nog med att kameran kostar, merkostnader för uppgradering av dator tillkommer.
 
Det hackar inte ett dugg på min dator, ni har helt enkelt för långsamma datorer ;)

Jag antar att det är samma bitrate som på 5Dmk2 filmerna och de kräver ju sin dator, så inte nog med att kameran kostar, merkostnader för uppgradering av dator tillkommer.

OK, skall testa när jag kommer hem där har man ju riktiga prylar (nåja, relativt det man sitter med på jobbet vill säga) ;-)
 
Hackigt även i VLC och KMplayer så det är nog inte spelarna. Bitraten är hög men datorn borde klara detta. Har aldrig testat att spela upp 30 fps tidigare, använder bara 25 fps :)

Har du provat detta för VLC?

"Go to Tools > Preferences
In the lower left of the box click the checkbox “Show settings – All”
Then go to Input & Codecs > Other Codecs > FFmpeg and look for the option called “Skip the loop filter for H.264 decoding”
Change it from “none” to “all”
Restart VLC"
 
Har du provat detta för VLC?

"Go to Tools > Preferences
In the lower left of the box click the checkbox “Show settings – All”
Then go to Input & Codecs > Other Codecs > FFmpeg and look for the option called “Skip the loop filter for H.264 decoding”
Change it from “none” to “all”
Restart VLC"

stort tack, hittade motsvarande för KMplayer, flyter på som smör. Alltid kul när man tycker man är duktig och får sig till livs att det finns det fler som är. Åter igen tack :)
 
Skulle aldrig ge 19k för detta hus. Fattar inte hur de kunde sätta det priset.

Man kan iofs köpa den för 12.400 via Amazon.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.