Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Varför sRGB?
- Trådstartare Dalcar
- Start datum
stefohl
Aktiv medlem
Jag får väl bara acceptera att det är skillnad på sRGB och AdobeRGB och att mina bilder inte kommer visas korrekt på nätet i sRGB, alla skärmar jag tittat på visar AdobeRGB mer korekt.
Får väl leta fram nån mer gammal CRT-Skärm och se hur det ser ut på dom
Du kommer aldrig att kunna visa bilder på nätet och vara säker på att alla andra ser dem exakt som du ser dem. Åtminstone inte med de skärmar och de program som vi använder idag. Det är bara att acceptera att utseendet på bilderna kommer att variera beroende på vilken utrustning/programvara som betraktaren använder.
Och varför skulle en gammal CRT-skärm visa detta. sRGB är ett genomsnitt av skärmars egenskaper. En gammal CRT-skärm är med stor sannolikhet mörkare och har snävare färgomfång idag än vad en genomsnittsskärm har. Bästa sättet är att använda en bra skärm och kalibrera den till sRGB.
Stefan
stefohl
Aktiv medlem
Jag förstår, men Skärmarna blir ju bara bättre och bättre finns säkert en möjlighet att vi går över till AdobeRGB snart? Tycker fortfarande att Adobe visas bättre på fler skärmar en sRGB men kanske beror på att alla skärmar jag testat har bättre omfång?
De skärmar som vi som håller på med bilder använder har ju ett större omfång idag. Men vanliga standardskärmar är fortfarande betydligt mer begränsade.
Stefan