The Roots of Photography is Snaps!
Back to the roots!

Straight 3065 / Så funkar smart marknadsföring! Läs och lär!

Läste Tobbes blogg om kameraplattformar! Intressant på flera sätt!

Bla vad gäller marknadsföring, som ofta är mycket mer förfinad än vad man tror! De e inte bara stora skarpa färgkort på nya grejer som gäller, utan när Sony visade upp sina nya kameror för ett tag sedan, hade Sony Metabones adaptrar och Canon-objektiv för journalisterna att testa.

Konstigt va? Logik i det? Vill inte Sony sälja sina egna objektiv? Eller e det nå't fel på Sonyobjektiven?

Naturligtvis inte,
Sony kommer nu att sälja ett mycket intressant kamerahus även till många Canon och Nikonanvändare, och när de använt sina befintliga objektiv ett tag, så köper dom säkert något eller några Sonyobjektiv också! Men de e inte de som e huvudsaken! 

 Allt e inte så ologiskt som det verkar vid första anblicken! :)

/Bengan

Inlagt 2015-12-05 13:46 | Läst 1682 ggr. | Permalink


(visas ej)

Nämn en färg i den svenska flaggan?
Sony har väl egentligen inget annat val om de på allvar vill konkurrera med Canon och Nikon inom segmentet fullformat. Utvecklingen är intressant och tiden får visa om Sonys strategi var den rätta.
Ja, vad är det de säljer? En bra kamera eller ett bra bildresultat? När jag jobbade i fotoaffär som tonåring framhöll chefen alltid det var bilder vi sålde, inte kameror. Fastän vi såklart sålde massor av kameror också. Det var Foto Facil i Stockholm, först i Sverige med att sälja Pentax Spotmatic. Under en tid hade de praktiskt monopol genom att helt enkelt köpa upp alla kameror som importerades till Sverige. Kamerorna levererades till butiken på lastpallar. Jösses vilken rusning det var, kunderna älskade den. Den var under en tid nästan oöverträffad som redskap för bildskapande.
Får hålla med om att det är en vacker kamera med rena linjer!/ Björn T