Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Zoom-objektiv av annat märke till Minolta AF?

Produkter
(logga in för att koppla)

Anders Å

Aktiv medlem
Jo, jag undrar vilka zoom-objektiv (dvs, vilka märken och exempel på objektiv, ej Minoltas egna då), som är prisvärda och som passar till Minolta AF (t.ex 800si)?
 
beror ju på vilker zoomområde du e ute efter, Sigmas 70-200 2.8 ex e ju ett bra val.

kika bara på tester, andra "pirat"märken som är bra till ex Canon är identiskt optikst till Minolta.
 
Minoltas 70-210/4 tror jag inte har någon motsvarande pirat och det behövs inte heller.
Prisvärt,javisst...
mvh/Gunte..
 
Generellt sätt så är det nog inte så stor skillnad i kvalitet mellan s.k. budgetzoomar av olika märken. Minolta har ju några sådana och de är väl ungefär likvärdiga med Tamron, Sigma och Tokina.

När det gäller dyrare objektiv, med hög ljusstyrka och bra mekanik så tycker jag att det är marigare. Här skiljer ju priserna rejält, så det är väl frågan vad man vill betala för.

Här kan du kika på en ofta refererad länk:
http://camerasystems.info/nonforum/surveyform.jsp?filter="brand='Minolta%20AF'%20OR%


Jag har erfarenhet av Minolta, Soligor, Tokina och Sigma (till Minoltan)
Bl.a. tycker jag att Sigmas APO 70-300 är prisvärt även om det får varierande omdömen på nätet.
 
ANNONS