Annons

Zeis Royal AFS 150

Produkter
(logga in för att koppla)
Hittade denna projektor beg. för 2795:-

Den har en Super-Talon 2.5/90 objektiv som verkar vara väldigt bra.

Är det dyrt/billigt/någonting att ha? Någon som vet?
 
Har för mig att det var det skarpaste objektivet som de kom fram med. Jag har en Zeiss Perkeo IR 2500 AFS och är nöjd med den, köpte den begagnad till ett ganska så mycket lägre pris. Det är en bra projektor som gör sitt jobb. Låter kanske något för mycket, men det blir skarpa projeceringar. Autofokusen är väl lite si och så. Kan tänka mig att min har en 250w lampa och din en 150 wattare, men låter det vara osvuret.

/Erik

Har föresten samma glugg, bra grejer.
 
Mycket nöjd

Hejsan Patrik ! Jag hade väl lite flyt när jag hittade min Royal 150, Annonsen i tidningen sa bara dia projektor säljes.Jag åkte och kollade på den och det visade sig vara en Royal AFS 150,med en Zett Talon 3.5 150mm objektiv.Det bästa av allt var priset 300:- jo det är sant,jag kollade sedan i några äldre nummer av foto,där såg jag att den kostat både 3 och 4000:- när den var ny.Men som sagt jag tror nog att du blir nöjd med den för det är i alla fall jag.P.S jag hade samma jäkla flyt när jag hittade min nya Lowe pro photo trekker AW för 150:- men det är en annan historia.

Mvh Torbjörn W.
 
OK! Men om den har kostat mellan 3-4000 kr så är ju 2795 för en beg. ganska mycket :(

Hittat den i en fotobutik i Malmö och visst man får 6 månaders garanti, men ändå.....

Men det var kanske utan optik?
 
Utan optik??

Hej igen! Skulle du få betala 2795:- utan optik ? så tycker jag nog att du skall avstå.Jag tycker det låter även i mesta laget med optik.Anledningen att min Royal har en 150mm optik tror jag är att den har funnits i en skola en gång i tiden.
 
OOOPPSSS

Ja du ser va fel det kan bli,jag vet faktiskt inte om det var med eller utan optik,har för mej att det var en gammal helsides annons från scandinavian photo, enl bilden som fanns så var den i alla fall komplett.Samman fattnings vis så är det i alla fall en jäkla bra projektor den var lite av dåtidens Rolls Royce på projektor marknaden.Jämfört med dagens typ reflecta plast apparat som jag ochså ägt så slår den ialla fall den med hästlängder.Men som sagt ta du och pruta på bästa småländska mane`r så får vi hoppas att det går bra.

Mvh Torbjörn W.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.