PMD
Aktiv medlem
Du jämför alltså förlust av människoliv med förlust av pengar rakt av, i samma andetag, utan vidare?
Gör jag? Du får gärna visa var och hur.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du jämför alltså förlust av människoliv med förlust av pengar rakt av, i samma andetag, utan vidare?
Gör jag? Du får gärna visa var och hur.
Tyvärr förstår jag inte vad du menar. Vilken typ av diskussion, och vad är det som inte fungerar?
Enklare uttryckt: den här diskussionen hör inte hemma på FS, och tråden borde stängas omgående.
Sur eller? Kan du inte ta kritik ska du ingen ge...
Ge mig medel för att bli hjälpt så blir jag och många andra glada. Du ger bara en massa pekpinnar som vi redan vet...
Problemet är att du inte sätter dig in i en situation som den är för folk som blivit av med upp emot 25000:- Det skulle svida även för dig, och då hade du troligen set allt från andra sidan.
Har någon kollat om killen lever? Varför skulle pengarna finnas kvar på kontot? Varför är det inte tömt och borta med ägaren?
Har polisen fått tag i ägaren?
Om inget är fel och bortåt 1000 personer handlat skulle det ligga ca: 3 till 5 mille på kontot. Kolla med någon ni känner som kan kolla kontona så får ni se...
Jag tror killen är mördad, och det är min teori.
Och här sitter vi åskådare och kollar in cirkus "kameraexperten"
...länkar till öppet rasistiska webbsajter.
Varför är det fel? Vad tjänar samhället på att skydda kriminella?Att det sedan är fel att hänga ut killarna håller jag med om.
Jag tycker i alla fall att man ska låta de dömas först.Varför är det fel? Vad tjänar samhället på att skydda kriminella?
Nu blir diskussionen väldigt OT, men för det första vet vi, som sagt, inte om de namngivna är kriminella.Varför är det fel? Vad tjänar samhället på att skydda kriminella?
Hur bra fungerar det då? Nya namn gjorde det enklare för t.ex. Clark Olofsson (Daniel Demuynck) och Lars-Inge Svartenbrandt (Lars Patrick Ferm) att fortsätta sin karriär. Att vara snälla mot kriminella har aldrig fungerat.Chansen att lyckas med återanpassning ökar inte om personens namn är väl känt. Det är t ex därför omskrivna brottslingar ofta har nya namn lagom till frigivningen.