Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Wire transfer / Svenskt VISAkort - BH photo

Produkter
(logga in för att koppla)
Är adorama lika känd som BHphoto? Kan man lita på båda?

Såg föresten att på BHs hemsida kan man välja value pack eller vad dom kallar det, dvs ett minneskort till kameran. Kostar $1880 för kamera plus minneskort.Kameran kostar 1800 ensam dvs "erbjudandet" är ett 2gb sandisk IV kort för runt $80.. Lurendrejeri ju, kollade på Adorama och där kostar 2GB runt $50 - utan att du behöver köpa en kamera för $1800.

Snacka om att lura kunder på impulsköp...
 
paco skrev:
När man skannar in sitt kort och skickar via email, så kan man gott sudda några nummer i Photoshop. Det har jag gjort två gånger med Thomann i Tyskland och det var inga problem.

På Swedbank kan man skaffa sig ett andra VISA för 50:-/år.

Vilka nummer är det du suddar?
 
Fick svar från BH

Såhär skriver BH ang Wiretransfer

"Our Answer: If you would like to place the order and pay with a bank wire transfer, please send me an email with a complete list of all the items you want, your billing address and phone number, your shipping address and phone number in the USA. I will email you a price quote with the account information for a wire transfer. Your bank might charge up to $25 to process the transaction and it usually takes 2-4 business days to complete the transfer."
 
Gustav Lindh skrev:
Är adorama lika känd som BHphoto? Kan man lita på båda?

För ett par månader sedan gjorde jag ett köp från USA. Jag ställde några frågor till både Adorama och B&H -- den senare svarade på mitt mejl inom 24 timmar, medan jag fortfarande inte hört av Adorama. Det gjorde det lätt för mig att bestämma mig för att handla hos B&H. Prisskillnaden var ytterst marginell.
 
Har ikväll beställt objektiv, UV-filter samt motljusskydd från B&H. Det gick jättesmidigt med FirstCard (MasterCard), behövde inte faxa något kort utan angav kortnummer + säkerhetskod. (De tre sista på baksidan). Precis som att handla på en svensk nätsida med kortbetalning.
Skall nu bli spännande om man åker på tull + moms, oavsett så blir det en bra affär!
//Janne
 
ErlandH: Helt rätt, UPS ringde ikväll och ville ha tull + moms. Men som jag sa tidigare så hade jag räknat med detta och det blir ändå en bra affär. Objektivet är i Tyskland informerade dom om. Leverans på tisdag pga påsken.
 
Ja, dollarkursen gör det ju ännu bättre nu än när jag handlade i januari! Vad blev det för objektiv?
 
Det blev ett 28-105 II USM, vilket jag sneglat länge på som en "allround-glugg". Vad jag har förstått ett oerhört prisvärt objektiv. Och har bara läst positivt om det. Objektib + uv + m-ljuskydd nästan 1000:- biligare via B&H.(inkl tull o moms).
 
E-kort

Jag beställde från B&H för ca två månader sedan. Betalade med mitt E-kort från Swedbank.
Fick ett mail där jag ombads skicka en skannad kopia på mitt kort.
Skrev och förklarade att jag använt mitt E-kort, och förklarade att ett E-kort är ett elektroniskt kort som skapas för varje köptillfälle för att undvika bedrägerier.
Fick till svar att det var lugnt och att jag inte behövde skicka någon kopia.
Tre dagar senare hade jag min vara.
 
Är det någon som vet hur det fungerar om man betalar med ett svenskt VISA kort och skickar varan till en adress i USA?
 
Vet inte hur alla banker brukar sköta det, men jag har utan problem ringt till Amex och bett dem lägga till en temporär shipment address. Man säger till från vilken affär, ungefär hur mycket det ska kosta, så lägger de in en address som ligger i deras register i ungefär en vecka. Då är det inga problem att leverera till USA-address.

/Björn
 
PhilleE skrev:
Är det någon som vet hur det fungerar om man betalar med ett svenskt VISA kort och skickar varan till en adress i USA?

Jag betalade med mitt svenska visa och fick varan levererad till Berkley, CA. Utan att ändra någon leveransadress hos visa.

edit: Har även köpt en kamera från Cameta Camera i NY och fått den levererad till Melbourne, AU. Även det med svenskt visa.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.