Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Windows 8 vs andra operativ

Produkter
(logga in för att koppla)
Kan hålla med om att man borde få välja men kan nån förklara för mig vad det är startknappen gör för magiskt som man har svårt att klara sig utan?

Den är väl inget magiskt men den men det är oerhört praktisk och fyller en funktion som uppskattas av många - varför plocka bort den?

Listan över tangentkombinationer är bra men den visar ju också det som jag tycker är en svaghet med Windows 8 - det är helt enkelt inte lika intuitivt att använda när man är "tvungen" att komma ihåg en massa snabbtangenter för att nå grundläggande funktioner.

Den är väl inget magiskt men den men det är oerhört praktisk och fyller en funktion som uppskattas av många - varför plocka bort den?

Listan över tangentkombinationer är bra men den visar ju också det som jag tycker är en svaghet med Windows 8 - det är helt enkelt inte lika intuitivt att använda när man är "tvungen" att komma ihåg en massa snabbtangenter för att nå grundläggande funktioner.

Varför dom har plockat bort den kan jag inte svara på, men jag saknar den inte. Hittade den här listan idag, har själv bara använt win+f, annars använder jag bara win-tangenten för att komma åt mina program eller fört musen upp till höger där jag hittar alla program om det är något program som jag inte har på metro-skrivbordet.

Varför dom har plockat bort den kan jag inte svara på, men jag saknar den inte. Hittade den här listan idag, har själv bara använt win+f, annars använder jag bara win-tangenten för att komma åt mina program eller fört musen upp till höger där jag hittar alla program om det är något program som jag inte har på metro-skrivbordet.

Du behöver inte använda Windows+F eller Sökfunktionen för att hitta program. Det räcker att du skriver namnet på programmet när du har startskärmen framme.

Oj låter misstänkt likt beteendet hos ett terminalfönster - utvecklingen har gått 360 grader

Förutom att du i ett "terminalfönster" faktiskt måste se till så att fönstret har aktiv fokus, det måste du inte med Win8.

Dessutom, med 360 grader så skulle man vara tillbaka på exakt samma ställe. Du kanske egentligen tänkte använda någon annan analogi?

(Förlåt, men det var omöjligt att inte sparka in den öppna dörren)

Man ska vara försiktig med att slå in svängdörrar - man är tillbaka där man började (i terminalen).

Det uttalandet håller bara om vi utgick ifrån terminalen som referensobjekt, referensobjektet här är ju inputhanteringen i WIn8. Dessutom, terminalen kräver fortfarande aktiv inputfokus. Så, jag håller fortfarande ditt uttalande som falskt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar