Annons

Webhotell för foto???

Produkter
(logga in för att koppla)
Jarod skrev:
Anledningen till att dom flesta (gissar jag) har problem med "billiga" webhotell är att om man ska säga upp dom nån gång i framtiden så måste man göra det minst tre månader i förväg. Enligt mig är inte det ett problem.

Det finns andra anledningar också, här är några exempel:
B-one: http://www.christersson.org/index.php?page=bone
99kronor: http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=587607#587642

99kronor-fallet förvånade mig inte så mycket, fallet b-one är patetiskt (även om jag också känner många nöjda b-one-kunder)
 
Mitt tips på ett litet och _billigt_ webbhotell är www.manufrog.com

100kr/år, första månaden gratis (så man kan prova om det håller måttet). Jag har haft _lite_problem under det senaste halvåret hos dom men supporten är kanon. Väldigt lätt att få tag på Erik via icq/epost/mobiltelefon.

Kostar inget att testa...
 
Jag har läst att många rekommenderar surftown i denna tråd. Eftersom jag själv har erfarenhet av många webbhotell, bland annat Surftown, så kan jag säga det att hur bra ett webbhotell är är helt beroende av vad man ska ha för typ av webbsida.

Surftown fungerar alldeles utmärkt för vanliga html-sidor. Men, om man vill använda sig av MySQL-databaser och PHP anser jag själv att dessa slags sidor inte exekveras särskilt snabbt. De är alltså ganska sega at ladda ned i webbläsaren. Många "billiga" webbhotell jag har haft att göra med verkar dras med det problemet, alltså, att MySQL- och PHP-genererade sidor blir sega.

Sen det här med loopia, som också har varit på tapeten i denna tråd: På deras hemsida står det att man får 100 MB utrymme i "privatpaketet" - men var då observanta på att av dessa 100 MB så får du bara lägga upp 50 MB på hemsidan - resterande 50 MB är avsett för ditt/dina e-postkonton.
 
Nome Nescio skrev:
Liten varning för billiga Webhotell:

Man får ungeför samma service som man betalar för. Både Loopia och B-one har skapat problem för användare. Problemen uppstå ofta genom svårigheter att säga upp avtal.

Jag har Loopia, de har alltid agerat professionellt. Som Sveriges största webbhotell kan de nog knappast undgå att få kritik. Jag upplever dem som mycket kundvänliga, alltid serviceinriktade och deras tjänst fungerar mer eller mindre 100%.

Din teori om att man får vad man betalar för stämmer väl inte så jättebra heller, eftersom Loopia knappast tillhör den riktigt billiga skaran webbhotell.

Om det dock finns konkret kritik mot Loopia är jag väldigt intresserad, för inget bra som inte kan vara bättre är min tes:)
 
FredrikArvidsson skrev:
men var då observanta på att av dessa 100 MB så får du bara lägga upp 50 MB på hemsidan - resterande 50 MB är avsett för ditt/dina e-postkonton.
Om man ringer eller mailar och frågar om just det så får man reda på att de kan fördelas om som man själv vill, det är iaf vad de sagt till mig.
 
På surftown kan man bygga sin egen hemsida, en tjänst som jag behöver. Finns det andra alternativ ex. gratisprogram på någon site där man kan göra hemsidan och sedan använda loopia eller levonline.

Mvh Eva som är helt ute och reser i detta ämne men behöver en hemsida
 
Digikom Network

Jag har Digikom http://www.digikom.net och är väldigt nöjd med dem. Snabba anslutningar gör att uppladning och bilderna laddas snabbt. En avancerad kontrollpanel där du själv kan göra det mesta. Snabb epost support. Svarar även helger och kvällar för det mesta....

Jag rekomenderar dem, men de är inte så billiga. Men man får vad man betalar för.....

/Jacob
 
ehhh, om det står att 10 domäner ingår. Betyder det att jag kan lägga mina domäner xxxxx.com, xxxxx.se och xxxxxxx.net länkade till OLIKA sidor på mitt webbhotell, eller blir alla länkade till roten...?
 
Jag kör Digikom till flera projekt i jobbet och Surftown till fotoklubben och privat.

Visst är Digikom proffsiga men de är inte lika braa som för några år sedan. De har växt för snabbt. Men betyget bllir ändå bra. Påtalar man felen fixar de dem genast. Men de är dyra.

Surftown funkar också utmärkt och är lättare att administrera. De ger snabb support. Jag tycker att de är mer prisvärda än Digikom. Det krävs mycket speciella krav för att motivera digikom.
 
froderberg skrev:
Jag kör Digikom till flera projekt i jobbet och Surftown till fotoklubben och privat.

Visst är Digikom proffsiga men de är inte lika braa som för några år sedan. De har växt för snabbt. Men betyget bllir ändå bra. Påtalar man felen fixar de dem genast. Men de är dyra.

Surftown funkar också utmärkt och är lättare att administrera. De ger snabb support. Jag tycker att de är mer prisvärda än Digikom. Det krävs mycket speciella krav för att motivera digikom.

Jag tycker de var bättre för några år sedan också. Sedan var det sämre ett tag. Men nu senaste året har det varit mkt bättre igen. Det är möjligt de har växt i kostymen. Tror de har anställt lite nytt folk.

Har du provat den nya kontrollpanelen som de har Magnus? Det är väldigt bra och lättanvänd. Man kan styra allt själv.

Det som också är bra är om man har flera domäner och kanske tom domäner till kunder så kan man samla dessa under samma kontrollpanel och skaffa ett ÅF konto.

/Jacob
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.