Annons

Webhotell för foto???

Produkter
(logga in för att koppla)

Lundgren78

Medlem
Hejsan!

Skall starta en hemsida med foton och dylikt! Nu undrar jag om någon kan tipsa mig om någon intressant och bra webhotell som erbjuder detta?

Naturligtvis skall jag lägga upp foton, så jag behöver nog stora uppladdningmöjligheter!
Alla tips är välkommna!

Mvh
Klas Lundgren
 
Lundgren78 skrev:
Hejsan!

Skall starta en hemsida med foton och dylikt! Nu undrar jag om någon kan tipsa mig om någon intressant och bra webhotell som erbjuder detta?

Naturligtvis skall jag lägga upp foton, så jag behöver nog stora uppladdningmöjligheter!
Alla tips är välkommna!

Mvh
Klas Lundgren

Spray, eller någon annan liknande leverantör!
Ilkka
 
Hur stora behöver man?

Hallå igen! =)
Undrar bara lite hur stor hemsida man behöver i mb??

Räcker runt 100mb eller skall man ha mer???

Mvh
Klas
 
Hur stort utrymme som behövs beror på hur mycket och
hur stora bilder du tänkt ha på sidan.

Det däremot som jag vill påpeka när det gäller val
av webhotell är hur mycket trafik som tillåts per månad.
De flesta webhotell har en viss gräns på hur många
Gigabytes som man får skicka per månad, och om detta
överskrids så tillkommer extra trafikkostnad.

Mvh Linus
 
Liten varning för billiga Webhotell:

Man får ungeför samma service som man betalar för. Både Loopia och B-one har skapat problem för användare. Problemen uppstå ofta genom svårigheter att säga upp avtal.
 
Nome Nescio skrev:
Liten varning för billiga Webhotell:

Man får ungeför samma service som man betalar för. Både Loopia och B-one har skapat problem för användare. Problemen uppstå ofta genom svårigheter att säga upp avtal.

Jasså, är det problem med Loopia. Kan du vara mer konkret i det du påstår. Egna erfarenheter eller andrahandsinformation? Nu blir jag lite orolig eftersom jag inte vill hamna i en situation där det är svårt att säga upp avtalet.(om man nu måste) Avtalet löper på 12 månader och jag förstår inte varför det skulle vara problem att avsluta det efter den perioden.
hepp
Anders
 
Jag har inge egna erfarenheter, men Loopia är ganska frekvent förekommande i klagotrådar över webhotell på div forum.
Nu är det kanske så att samtliga webhotell får klagomål, det kan vara de klagande användarna som gör fel.
 
Jag vet inte vad det är exakt för problem som det pratas om,
men vet att vissa personer haft problem med vissa webhotell
när de vill byta till ett annat webhotell.
Det som varit problem då i vissa fall är att webhotellet
tex ansett att det är de som har den speciella adressen
eller att de inte är villiga att hjälpa till för att på
ett smidigt sätt se till att kunden kan byta.

/Linus
 
Är Loopia dåligt? Jag har Loopia och gillar deras bemötande och kvalitet.

Var hittar man information om Loopia?
 
Man hittar information om dom flesta webhotell (och allt annat mellan himmel och jord) på denna sidan: http://www2.cint.se/sweden/asp20/tree.asp?id=3361

Mycket bra sida för övrigt!

Anledningen till att dom flesta (gissar jag) har problem med "billiga" webhotell är att om man ska säga upp dom nån gång i framtiden så måste man göra det minst tre månader i förväg. Enligt mig är inte det ett problem. Sen, givetvis, är det alltid bäst att göra det skriftligen som man skickar rekommenderat.

Jag har B-One.net och är jättenöjd.
 
Nu vet jag inte om det är det här du söker. Men ett alternativ är www.pbase.com.

Kanske lite likt portfolioversionen här på fotosidan. Men skillnaden är att man kan ändra utseendet om man kan knacka html.

Jag gillar det skarpt då mina hemsidesnickerikunskaper är lika med noll.

Min sida www.pbase.com/kristofer

Ha det!
 
Nome Nescio skrev:
Jag har inge egna erfarenheter, men Loopia är ganska frekvent förekommande i klagotrådar över webhotell på div forum.
Vilket är en naturlig effekt av att de är bland de större. Jag har också sett rätt många klagomål på loopia men jag har hitills aldrig sett något som inte precis lika gärna kan bero på att kunden inte har en aning om vad han sysslar med och kan förvänta sig. Många tycks tro att webbhotellen sysslar med gratis felsökning av dåliga webblösningar.

Själv är jag väldigt nöjd med levonline (http://www.levonline.com/), de har blivit bäst i test en massa år men blev i år slagna på mållinjen av loopia.

Den kontakt jag haft med både loopia och levonline har alltid svarat upp till mina ganska höga förväntningar.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.