Annons

Webbundersökning!??!

Produkter
(logga in för att koppla)

alex.odman

Aktiv medlem
Jag gjorde just webundersökningen som poppade upp här på Fotosidan. En demografisk undersökning skulle det vara.

Jag gillar Fotosidan och bidrar gärna till att den förbättras och utvecklas, därför svarar jag gärna på en webbundersökning om Fotosidan.

Den första av tre sidor verkade grundläggande och vettig. Men på andra sidan blev jag fundersam över vad det egentligen är för undersökning. Där var det bara frågor om mina resevanor, och resebyråers hemsidor. Vad i hela friden har detta med Fotosidan att göra? Och det känns inte som att det är den information Fotosidan behöver från mig för att utveckla sidan.

Så en rak fråga till administratörerna. Vad är syftet med webbundersökningen?

Jag är inte arg, men rätt irriterad för att jag känner mig lurad, man vill ju bidra till en bättre mötesplats, så därför lägger man tid på det. Det är lite som att missbruka det goda förtroende man/jag har för FS.

Och är det så att det stod, men att jag inte uppfattade att det handlade om resebyråer, så är det okej, men jag kan rekomendera att det görs tydligare i så fall.

Med vänliga hälsningar

/ Alexander Ödman

Jag blev precis som du en aning paff och lite irriterad. Men tänkte samtidigt att sidan måste tjäna lite pengar också (förstås). Dessutom var det också relevanta frågor om fs i enkäten, så helt bortkastat var det ändå inte.
U

Artificiell skrev:
Jag blev precis som du en aning paff och lite irriterad. Men tänkte samtidigt att sidan måste tjäna lite pengar också (förstås). Dessutom var det också relevanta frågor om fs i enkäten, så helt bortkastat var det ändå inte.
U

Nej, jag vet, självklart får FS betalt för det. I och med vilka frågor det var så är det ju inte en undersökning beställd av FS.

Jag avvaktade med den ekonomiska tanken tills vi jag fått ett svar från administratörerna. Det är ju alltid bättre att fråga om anledningen än att gissa. =)

Det är vår annonspartner som skickar ut den för att vi dels skall få bättre införsäljningsunderlag för potentiella annonsörer och dels för att få feedback.

Det är synd att den inte är riktigt framställt på rätt sätt. Jag skall se om jag kan fixa det.

Den syns iallafall bara en gång, och den är frivillig.

elmfeldt skrev:
Det är vår annonspartner som skickar ut den för att vi dels skall få bättre införsäljningsunderlag för potentiella annonsörer och dels för att få feedback.

Det är synd att den inte riktigt framställt på rätt sätt. Jag skall se om jag kan fixa det.

Den syns iallafall bara en gång, och den är frivillig.

Tack för snabbt svar David! Jag förstår helt, men jag ville ändå påpeka det. I slutändan gynnar det ju FS och alla vi användare, och det är ju det som är poängen.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto