Annons

Webbläsaren Firefox 1.0 nu ute...

Produkter
(logga in för att koppla)
Har kört 1.0 preview-versionen i ett par veckor och Firebord ett halvår innan. Kommer aldrig gå tillbaka till Internet Explorer igen :)

/Anders
 
Håller med... Internet Explorer är ett elände, särskilt för webutvecklare.. vad helst passerar ju genom IE vilket får sidorna att se ut som skit i andra.. märk väl att det är mestadels de andra browsarna med Mozilla i toppen som efterlever standard som w3.org definierat avseende HTML o CSS...

så utveckla för browser som efterlever standard, ex Mozilla, och anpassa slutligen för IE unika dumheter....

Firefox laddar snabbare, visar sidor snabbare, medger flera sidor samtidigt i samma instans (flikar), minskar väsentligen risken för virus... så vad väntar du på?

Komplettera med Thunderbird istället för Outlook och du har en säkrare dator...

bägge är helt gratis...

Mvh
Johan

Malm skrev:
Har kört 1.0 preview-versionen i ett par veckor och Firebord ett halvår innan. Kommer aldrig gå tillbaka till Internet Explorer igen :)

/Anders
 
Jo kört på med firefox ganska länge nu och faktiskt har nästan inget strulat.

Å det är så härligt med alla extensions som man kan ha



LOVIN' IT
 
Det var lite segt att tanka hem den bara, gissar att det är många som tankar ned den.

/David - som växlar mellan IE och Firefox
 
dessutom har MS noterat ökad browser konkurrens från bla Mozilla vilket naturligtvis är bra.. det bidrar till att öka pressen på MS att göra bättre produkter billigare...

på tal om inget... installerade OpenOffice... en Office klon - fungerar perfekt.. även denna gratis...
http://www.openoffice.org

ska såsmåningom kasta ut XP på klientdatorerna till förmån för någon Linux paketering.. min webserver kör redan Slackware+Apache (med överlägsen stabilitet)....

Mvh
Johan
 
En Firefox bakom örat

Gillar också Firefox. Smidig och snabb. Tyvärr kan jag inte konvertera helt. Många sidor funkar inte i Firefox - nu senast PhaseOne's sidor för att regga sig för att kunna ladda sw, det vet tom om det!. Inte heller kan jag använda min intenetbank då Handelsbanken målat in sig ordentligt i IE hörnet. Det kanske har varit lite för lätt och kul och ballt och häftigt att vara "webbutvecklare". Jag menar, vem fan offrar en kväll på Spy Bar för att hacka kod som följer en trist standard! Fy på er "webbinvecklare".
 
Re: En Firefox bakom örat

Hej

låt dem få reda på att deras lösning inte fungerar med browsers som följer bransch standard.

Jag har använt FF under en längre period och visst finns det sidor som är slarvig skrivna som inte ser bra ut men det verkar vara så att fler o fler inser att MS dominans kanske är på väg att minskas en aning.... enkom till godo för oss alla!

byt idag o skäll på de som inte fixar lösningar enligt standard!

Mvh
Johan

in2kma skrev:
Gillar också Firefox. Smidig och snabb. Tyvärr kan jag inte konvertera helt. Många sidor funkar inte i Firefox - nu senast PhaseOne's sidor för att regga sig för att kunna ladda sw, det vet tom om det!. Inte heller kan jag använda min intenetbank då Handelsbanken målat in sig ordentligt i IE hörnet. Det kanske har varit lite för lätt och kul och ballt och häftigt att vara "webbutvecklare". Jag menar, vem fan offrar en kväll på Spy Bar för att hacka kod som följer en trist standard! Fy på er "webbinvecklare".
 
Verkar kul, har lite problen med Explorer på bland annat Nikons sida. I Netscape funkar inte scrollhjulet ibland.

Vad ska jag ladda ned, exe-filen eller zippen? Spelar det någon roll?
 
Har installerat, verkar funka. Däremot händer det inget när den ska installera insticksmoduler, den står bara och tuggar.
 

Bilagor

  • s.jpg
    s.jpg
    48.6 KB · Visningar: 507
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.