Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vykortstryckeri

Produkter
(logga in för att koppla)
Enkel lösning

Jag gjorde det mycket enkelt för mig - behöver ju bara små upplagor.
Jag fick tips om ett litet enmanstryckeri i Holmsund utanför Umeå, nära mig. Han "trycker" dvs. skriver ut direkt från PC på bra papperskvalitet, minns inte gramtalet nu.
Han tar 10 kr för en full A4 - då får man dela upp den i flera motiv om man vill, samma kostnad. I denna kostnad ingår även text och beskärning.
En hel obeskuren sida ca 7 kr.

Jag beställde 20 x 2 motiv på varje A4 med titel, årtal och mitt namn i nederkanten - de behövde sen beskäras lite. Inget på baksidan, det dubblar ju kostnaden. Vill folk skicka bilderna som vykort går det ju bra ändå, de flesta kan väl skriva rakt utan tryckta linjer?

Men erfarenheten visar att de flesta som köper en A5-bild vill ändå rama in den, spara som minne eller skicka i kuvert och inte som vykort.

Jag mejlade bilderna i stor upplösning till tryckeriet. Kvaliteten på utskrifterna var okej. Kanske lite väl mycket färgmättnad, men den hade jag höjt lite i min dator "för säkerhets skull" och kan reducera nästa gång när jag vet hur det blir.

Fördelen med denna enkla metod är att man kan beställa hur små upplagor som helst och får resultatet samma dag om man bor i trakten.

Här är den:

Holmsunds Tryckeri AB

Telefon: 090-41531

Telefax: 090-23319

Boktryckare Olof Johansson bostad: 090-41898
Adress:
Centralg. 47
91331 HOLMSUND

De är nog inte beredda på någon större anstormning, så ta det lugnt nu ;-) På varje ort finns säkert den här typen av små PC-tryckerier.


/Ritva
 
Jag passade på att trycka mina när Vistaprint hade ett av sina otaliga rabatter.
Både jag och de köpare jag sålt till är mycket nöjda med kvalitén.Betalade ca 1,40 per st (beställde 500) och då ingår det egen uppladdning av motivet och frakt.Jag valde ett std vykort.Inget direkt lyx vykort men helt okej.
 
Tar upp samma fråga som Håkan gjorde igen då detta är intressant , hoppas nån vänlig själ vill svara nu då *L*

Hur säljer ni era vykort? Går ni runt till butiker elle finns det någon distributör?
Hur mycket får man betalt för ett vykort?

/Yvonne
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.