Annons

Vykortstryckeri

Produkter
(logga in för att koppla)
"Plåt"?

Jag lät göra vykort på 80-talet av en av mina målningar, då var vi 8 st som delade på "en plåt" - vad det nu är... Ett tusen (eller var det 800?) kort till var och en, om jag minns rätt. Det verkar vara samma system nu, eller hur? Är det någon som har den erfarenheten?
Att låta trycka i USA och betala frakten till Sverige kan bli dyrt. Baltikum är ju billighetstryck för Sverige! Men de korten hinner inte till semesterförsäljningen.... Någon med kontakter? Det är ju EU nu.
 
print in the us

Why would it be expensive to ship it to Sweden?
!,000 postcards is a quite small package and not heavy either - why don't you check the prices in Sweden, cheack with FedEx what the shipping would cost asnd then you can make an intelligent comparison. Shipping FedEx here - 2,000 post cards (should be about the same weight as 1,000 postcards) cost me $10...=*^)
Be aware most printers will NOT print 4 color on BOTH sides - if they do they often charge an arm and a leg for that - so make sure you compare apples to apples - ie., 4 color both sides or one side...
 
Re: print in the us

Christerart skrev:
Why would it be expensive to ship it to Sweden?
!,000 postcards is a quite small package and not heavy either - why don't you check the prices in Sweden, cheack with FedEx what the shipping would cost asnd then you can make an intelligent comparison. Shipping FedEx here - 2,000 post cards (should be about the same weight as 1,000 postcards) cost me $10...=*^)
Be aware most printers will NOT print 4 color on BOTH sides - if they do they often charge an arm and a leg for that - so make sure you compare apples to apples - ie., 4 color both sides or one side...

Jag testade att beställa från www.overnightprints.com

1000 vykort, tryck=120$ Frakt till sverige=170$ Totalt=290$ x 7.50 + tull och moms.
Det blir dyra kort det...

/Olle
 
Carla Media i Lysekil brukar trycka vykort. Tror dessutom att en av dem som jobbar där brukar fota en hel del själv.

Sen jobbar förstås jag på ett tryckeri...men jag har inga priser! :)
 
Våran förening (hästar) har använt oss av Arkivbild. Det är snygga vykort och bra kvalitet.

De är snabba och känns proffsiga i sitt arbete.

www.arkivbild.se
 
Jag har använt E Danielssons tryckeri, kostnaden för 1500 kort har varit ca 2000kr om du gör layouten själv och skickar ett färdigt original!
 
Jag har tidigare gjort kort på http://www.citrus.se/

Då har det iofs varit reklamkort som också Citrus har distribuerat på resturanger och cafeer (det är deras service), men jag tror att de även kan trycka endast kortet om du vill.

Vet inte priset, men det lönar sig definitivt att skicka ut en offertförfrågan till flera olika tryckerier. Priset kan ofta variera flera hundra procent.
 
post cards from the US

Thats's strange since when I checked Overnightsprints the were $100/1000 cards and they quoted me $65 to ship to Sweden.

this is copied from their start page:

Postcards - starting at $99.95
 
Re: post cards from the US

Christerart skrev:
Thats's strange since when I checked Overnightsprints the were $100/1000 cards and they quoted me $65 to ship to Sweden.

this is copied from their start page:

Postcards - starting at $99.95

Jag kryssade i runda hörn. Då blev det 20$ dyrare.
Men frakten var på 170$... Kunde det bli 105$ dyrare att frakta dem med runda hörn? =)
 
Ja braa!
Nu närmar sig ju sommaren (fast det märks inte på termometern, inte på morgnarna i alla fall), och försäljningsmöjligheterna ökar. Förra året blev det inget för mig, men hoppas jag får mera kraft nu då. Jag fick ju offert från ett tryckeri i Umeå. Månne om priserna är desamma nu eller om de höjts... Vi håller tråden levande tycker jag!
 
macmolarin skrev:
Ska ta en bra bild först bara... Kan ta en stund. ;)

David, du fixar väl vykort på din matrast nuför tiden eller? :)

I Borås har vi annars Handelstryck som trycker mycket dansbandsvykort. Maila uppgifter om antal, storlek mm så kan jag ta in ett pris där.

Håkan
 
Hej

Jag är intresserad av att trycka vykort och har läst vad ni har skrivit i tråden här,
men jag saknar uppgifter om pris och mängd.

Finns det någon som har information om ett bra och billigt tryckeri, med prisuppgifter helst?

/mvh Catarina
 
Hur säljer ni era vykort? Går ni runt till butiker elle finns det någon distributör?
Hur mycket får man betalt för ett vykort?
 
Finns det verkligen ingen bland alla fotografer på fotosidan.se som tryckt upp vykort och blivit nöjd med både resultat och pris?

Tipsa snälla!

/Catarina
 
camag skrev:
Hej

Jag är intresserad av att trycka vykort och har läst vad ni har skrivit i tråden här,
men jag saknar uppgifter om pris och mängd.

Finns det någon som har information om ett bra och billigt tryckeri, med prisuppgifter helst?

/mvh Catarina

Maila mig så kan jag ta in en offert.
Skriv storlek, antal mm.
Sen kan vi se om det finns fler som vill ha så lägger vi en stor gemensam beställning.

Håkan
 
jag är åxå intresserad att vara med om någon vill dela en plåt...

Hej
Har funderat lite på att trycka kort. Så jag är gärna med om ni behöver fler...

de få företag jag skickat till verkar ta runt 1500 för 1000 kort, utan moms.


/mari
 
ja det kunde va kul att höra var ni tryckte era kort, vad det hela gick på samt även kanske få se en bild på kortet?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.