Annons

Vykortstryckeri

Produkter
(logga in för att koppla)

redrosie

Aktiv medlem
Du som gjort vykort av dina bilder. Ge mig tips på prisvärda tryckerier med god kvalité.

Mvh Carola
 
De jag hört talas om är arkivbild i Sövde. Har annons i varje nummer av FOTO.

De kör med riktigt papper och UV-lack så är repron, tryckpressen och tryckaren i god form kan de nog klämma fram ett riktigt bra resultat.
 
Jag lät "E.Danielson AB" i Genevad trycka en upplaga på 1500 vykort i förra sommaren. Kommer inte ihåg priset men upplevde det som rätt så humant och det blir ju än billigare med större serie. Bra kvalité på korten, tyckte jag iaf, och snabb leverans, trots att jag var ute lite sent med beställningen inför semestern!
 
vykort

Jag har tryckt ett antal upplagor mest vykort både normalstorlek och stora, både digitalt och "vanligt", ser att du bor i närheten, jag bor i norrköping, men har hittat ett tryckeri med bra resultat och som är duktiga på förarbetet, Tryckhuset i söderköping, har inte nummret just nu men maila mig om du inte hittar det så ska jag ta fram det.
mvh
Daniel
 
molarin skrev:
Jag har skickat ett mail till dem med lite frågor.

/TryckarDavid
SVAR FRÅN VISTAPRINT:

"Tack för ditt intresse i VistaPrint, Online lösningen för prisvänliga trycksaker.

Vi använder 265g papper och trycker offset på Heidelberg pressar. Du kan ladda upp en layout med utfallande tryck om så önskas.

Med Vänliga Hälsningar,

VistaPrint kundtjänst"


De svarade inte på vilket papper de använder och om de kan erbjuda UV-lack. Hoppas att tryckaren har mer koll än kundtjänst. Jag ska nog prova dem, till det priset spelar ju resultatet inte så stor roll.
 
Jag går här också i tankarna att trycka upp vykort av mina foton. Men på den här tråden har det inte kommit in några säkra svar.
--Har ni hemsidesadresser till firmor som trycker upp kort?
--Vilka kvantiteter är det frågan om per bild för att få vettiga priser?
--Kan man mejla bilderna till tryckerierna, och vilka upplösningar/pixelantal gäller det i så fall (antal x antal)?
--Vad är normala vikten per kvm på det "vanliga" vykortspapperet?
--Hur lång tid kan det ta innan man får sina kort med posten? Är det dagar eller veckor?

Hälsn. Ritva, Västerbotten
 
Jag har tryckt vykort A5 det är ett större kort än normalt i Mellerud Nicklassons Tryckeri. Det går in 4 A5 kort på en plåt eller 6 vykort av standardstorlek + ett A5. Mest ekonomiskt är ju att samsas om en plåt, eller fylla den med olika kort.

Dom gör bra tryck men har ingen lack, personligen tycker jag att det är ok, den blanka ytan blir lite plastig.

Om någon är intresserad av att dela en plåt kan jag vara med och dela, är själv på gång men har inte till hel plåt. Kan arragera och ta in pris om intresse finns.
 
Jag tittade på Camera Naturas hemsida, där fanns reklam för företaget DigitalPorten. jag mejlade en fråga dit o väntar nu på svar. Jag ska även fråga på ett lokalt tryckeri i Umeå, min närmaste stad.
 
Ritva,

over here in the States we have a numebr of printers who do postcards, bus cards, flyers, etc priced very decently. I use this company - they do very, very good job at the best prices - I always order 2,000 bus cards at a time (two different cards with two images - front and back) - they do 4 color on BOTH sides - glossy both sides if you want - just remember to check that box - and I've always been extremely happy with the results - presently I have 5 different cards for different markets I carry with me and people always go Oohh and Aahh when they see them. I do the layout myself in Photoshop, upload them and about a week later they are deliverd to me - total cost for 2,000 cards including shipping is Less than $110 - $50/1,000 cards and $10 for shipping.

Their post cards start at $99/1,000 cards - $299 for 5,000. I am sure they can ship to Sweden - check out their site and send them an email - tell them Christer (www.ChristerArt.com) sent you...=*^)

I recommend them highly! Just remember - they can't do better than your original...=*^)

Alla the info you need about your originals, resolution, size, how to upload them is on the site - very easy to use!

Christer



--Har ni hemsidesadresser till firmor som trycker upp kort?
--Vilka kvantiteter är det frågan om per bild för att få vettiga priser?
--Kan man mejla bilderna till tryckerierna, och vilka upplösningar/pixelantal gäller det i så fall (antal x antal)?
--Vad är normala vikten per kvm på det "vanliga" vykortspapperet?
--Hur lång tid kan det ta innan man får sina kort med posten? Är det dagar eller veckor?
 
Så bra att det droppar in mer tips här. Så mycket detaljinfo som möjligt är ju perfekt.
Jag har ännu inte gjort några egna vykort men det kommer framöver. Vore perfekt om vi kunde lägga in lite info om testade tryckerier ,och erfarenheter runt dessa, här.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.