Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vitoret
- Trådstartare Kvarnvik
- Start datum
Graal
Avslutat medlemskap
Det är vanlig 135-film, alltså för småbild med normala formatet 24x36mm. På Tradera finns massor av gamla kameror att bjuda på. Man får ofta bra och funktionsdugliga kameror för en spottstyver, såvida det inte är något ovanligt med samlarvärde. Småbildare från 50-60-talet finns det gott om. Problemet är oftast slutarna som kan kärva på längre tider (långtidsverket) och behöver rengöring, vilket kan kosta en tusenlapp eller mer om man inte klarar det själv. Se därför till att fråga om funktionen innan du köper. En del kameror har inbyggd exponeringsmätare vilka också kan visa fel eller vara helt ur funktion eftersom de gamla mätarna åldras. Då kan en lös mätare vara alternativ.
Urr
Aktiv medlem
Bäst i ditt fall är nog att köpa en kamera för 135 film. Det bör vara en kamera som är pålitlig och har bra inbyggd ljusmätare. (Bör mäta genom objektivet).
Voigtländer Vitoret är därmed inte något som jag skulle rekomendera. Kameran ska helst inte heller vara byggd för att nyttja 1,35 V eller 5,6 V kvicksilverbatterier.
Mest för pengarna får man i regel om man köper en spegelreflex med manuell fokus och en uppsättning objektiv i paket. Det finns massor från 70-80-tal. Hellre objektiv med fasta brännvidder som är små, nätta och ljusstarka än klumpiga zoomar med låg ljusstyrka.
Här några i den kategorin: Pentax Me super eller K2DMD, Olympus ( OM2n är nog min favorit), Canon A-1, Nikon Fe, Minolta X-700. Men det finns många andra bra val. Återkom när du har något på gång.
Voigtländer Vitoret är därmed inte något som jag skulle rekomendera. Kameran ska helst inte heller vara byggd för att nyttja 1,35 V eller 5,6 V kvicksilverbatterier.
Mest för pengarna får man i regel om man köper en spegelreflex med manuell fokus och en uppsättning objektiv i paket. Det finns massor från 70-80-tal. Hellre objektiv med fasta brännvidder som är små, nätta och ljusstarka än klumpiga zoomar med låg ljusstyrka.
Här några i den kategorin: Pentax Me super eller K2DMD, Olympus ( OM2n är nog min favorit), Canon A-1, Nikon Fe, Minolta X-700. Men det finns många andra bra val. Återkom när du har något på gång.
Senast ändrad: