Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Visa dina tågbilder!

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Egendomliga fordon...

Jan L skrev:
... finns det många av i järnvägens värld. Här är ett av dem, fotograferat i Nora 1984. Rälsbilen finns bevarad vid museet där än idag.
Kul bild. Det som sticker fram framför framhjulen, är det små blockbromsar?

En skakig bild från Gripenberg Småland.Rälsbuss Mjölby-Nässjö.

Bilagor

• 1-tåg i gripenberg.jpg
    1-tåg i gripenberg.jpg
    40.9 KB · Visningar: 667
Jan L skrev:
Inte bara ser ut som - 701 är ett F-lok.

Då har jag inte helt tappat minnet från tiden som praktikant på SJ 1962 och det känns ju bra.

Jag insåg inte när jag skrev notisen om F-loket att tråden var så vansinnigt lång. Ber om ursäkt för det och ska se om jag inte har någon tågbild jag också.

Den här bilden har inte jag tagit, det har någon arbetskamrat gjort med min Ikoflex, ty det är jag som sakta kör ett set Yb06 ? ut från lokstationen i Norrköping. Tornet i bakgrunden är Johannesborgs slottsruin. Jag var väl egentligen för ung att köra rälsfordon, man skulle väl vara 18 och ha lite utbildning men det är väl preskriberat nu. Bilden är tagen på nyåret -63.

Bilagor

• sj jag i rälsb w.jpg
    sj jag i rälsb w.jpg
    38.8 KB · Visningar: 627
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar