Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Visa dina konstnärliga naturbilder

Produkter
(logga in för att koppla)
Var ut i måndags morse, härlig dimma, här ett resultat. Hoppas den gör sig så liten!

Mvh / Peter
 

Bilagor

  • mt9k7095-web-small.jpg
    mt9k7095-web-small.jpg
    33.4 KB · Visningar: 323
PeBro skrev:
Var ut i måndags morse, härlig dimma, här ett resultat. Hoppas den gör sig så liten!

Mvh / Peter

Mycket fin och stämningsfull bild Peter!
Det gör sig bra även som liten. Faktum är att jag ofta tycker att mina egna landskapsbilder ser bättre ut som tumbs eller i kameran än när jag smäller upp dom i helskärm...kanske tyder på att de är dåliga. =D
 
Solnedgång över Mälaren. Manuellt hållen vridning av kameran i horisontalplanet för att skapa den mjuka tonen. (Ungefär som att följa ett snabbt föremål, fast detta saknas i bilden)
 

Bilagor

  • dsc_0201b.jpg
    dsc_0201b.jpg
    7.6 KB · Visningar: 406
Anki1 skrev:
Närbild av en gulaktig mossa med eftermiddagssol i ryggen. Dock ser jag att mina bilder blivit mycket "bleka" nu när jag lagt upp dem, måste göra något fel???
/Anki

Om man har tagit bilder med kameran inställd på Adobe RGB och laddar upp utan att konvertera till sRGB (med t.ex spara för web funktionen i photoshop) så brukar det bli lite dassiga färger efter uppladdning.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.