Annons

Visa dina konstnärliga naturbilder

Produkter
(logga in för att koppla)
Epix skrev:
Mycket fin och stämningsfull bild Peter!
Det gör sig bra även som liten. Faktum är att jag ofta tycker att mina egna landskapsbilder ser bättre ut som tumbs eller i kameran än när jag smäller upp dom i helskärm...kanske tyder på att de är dåliga. =D

Tack Erik!

Hälsar / Peter
 
Ena bilden till en dubbelexponering. Finns ju inte sådan funktion i Canon 20D.
 

Bilagor

  • avlövatsudd.jpg
    avlövatsudd.jpg
    30.9 KB · Visningar: 505
Med rätt bakgrund kan panorering och lång tid ge bildresultat som inte har mycket gemensamt med artporträtt.
 

Bilagor

  • mgl_andligtx2.jpg.jpg
    mgl_andligtx2.jpg.jpg
    94.5 KB · Visningar: 437
Lekt med dubbelexponeringar idag, har så lite tid till att komma ut och fota så jag kör tre på en gång så har jag så det täcker upp ett tag framåt;-!
 

Bilagor

  • img_9291-dubbel.jpg
    img_9291-dubbel.jpg
    52.6 KB · Visningar: 323
Tack ska ni ha Janne och Peter! Var tvungen att hitta på nåt extra eftersom det blir knappt med tid framöver + att jag hade en del förlorad tid i skogarna att ta igen så det är kul att få lite positiv feedback:) Får se om jag hinner få upp några dubbelexponeringar i FS album framöver också. Har mycket bildskärmsarbete som väntar närmaste tiden.
MVH/Tommy
 
Jag startade denna tråden en gång i tiden som ett debattinlägg. En gång i tiden sades det här på FS att naturbilder inte platsade i konstpoolen.

Allt nytt är svårt, men från en kompis har jag nu fått veta att biblioteken strukturerat om sina system. Det innebär bl.a. att fotoböcker inte längre skall tillhöra teknikhyllorna, de skall placeras i konsthyllorna.

Då borde ju FS ligga steget före och även inkludera naturfoto i konst.
 
Konst i naturen

Vart hör konst i naturen? Är det en konstnärlig naturbild? Här är ett exempel från en konstutställning på Landsort i somras.
Den egentliga konstnären heter Inger Hahn-Redin. Äras den som äras bör!
 

Bilagor

  • img_9653_redigerad-2.jpg
    img_9653_redigerad-2.jpg
    87.8 KB · Visningar: 483
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.