Annons

Vilket visitkort skall jag välja?

Produkter
(logga in för att koppla)
Den svarta är fräschare även om den får mig att tänka på frisörreklam. Det är synd att du har härjat med typografin. Du har versal text, spärrningar och gud vet vad. Det är svårt nog att sätta en enkel text så gör det inte svårare för dig än nödvändigt. Dessutom skulle jag tro att texten behöver lite mer luft över sig.

Jag tycker att det vita visitkortet ger ett aningen oroligt intryck. Det är svårt att peka på vad det är som spökar men jag hade börjat med att se över marginalerna.

Ha... jag redigerar mitt inlägg då jag kanske fick kläm på oroligheten i det vita visitkortet. Det är lite av en övertung vertikal över den. Den behöver kanske något att vila på så att den inte ramlar omkull. Räcker det med att flytta ner modellen en bit eller att dra ett klämkäckt streck längs botten?

Jag kommer jobba vidare med det svarta.
Var lite inne på rosa!

Frisörreklam är ett bra ord, det är lite den känslan jag vill förmedla.
Ja, kanske inte som salongen med namnet SAX&FÖN som jag ofta går förbi.

Antikva tycker jag inte passar mot svart och versaler, jaa, i detta fallet känns det rätt.

Sedan skall jag fila på typografin, men jag lägger inte ned mer än ett par-tre dagar på det.
Usch, jag blir aldrig nöjd.

Bilderna skall lyftas upp en smula.

Kan för övrigt nämna att jag har fått beröm en gång av en byrå (Arbmans) för mitt gamla visitkort som bara bestod av namn och mobilnummer.
Mörkgrå text på grått papper.

Kändes lite lustigt, bilderna sade de f..n ingenting om!

Fast det blev jobb ändå.

Kanske lägger jag ut färdigt resultat.

Har inte läst vad du skrev sist men är det något att fundera på? det svarta är klart bäst, men jim har en del vettiga funderingar.

Hej.

Jag gillar det vita bäst. Enkelt och rent.

Jag hajjade till lite först för det såg mer ut som något setcard för en modell, men om du bara ska använda det till modeller så är det väl OK.

Till byråbesök ska du kanske ha en annan typ i plånboken.

En bild på EN tjej är för lite om du ska ha bilder med. Ta istället två väldigt olika bilder. Det får ju inte missuppfattas som ett "bildvisitkort", om du vet vad jag menar...

En tunn och ren Helvetica är alltid fin.

/Jacob

Tack skall ni ha alla, jag visste väl att det fanns hjälp att få.

Jag är för övrigt en sådan som kommer att ha olika modellvisitkort, jag väljer efter vilket humör jag är på när jag ger till en modell.
Beror också på vad det är för person som skall få kortet. Är det en storbystad tjej som jag vet kommer ställa upp på bikinibilder i string så blir det ett sorts kort och om det är en eftertänksam á la Tori Amos blir det ett annat.

Byråkortet är med namn och ett telefonnummer plus URL. Ingen bild.

Inte svart! Det blir garanterat damm och feta fingeravtryck på visitkortet när mottagaren hanterat det, ser sunkigt ut. Been there, done that, won't go there again.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar