Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilket objektiv ska jag välja?

Produkter
(logga in för att koppla)
Har bestämt mig för att köpa mig en Nikon D 80. Men nu är problemet vilket objektiv ska jag köpa? Har funderat på ett AF-S DX 18-105/3,5-5,6 G ED VR som det heter. Finns det några andra prisvärda objektiv i prisklassen 1000-3000 kr?

Har bestämt mig för att köpa mig en Nikon D 80. Men nu är problemet vilket objektiv ska jag köpa? Har funderat på ett AF-S DX 18-105/3,5-5,6 G ED VR som det heter. Finns det några andra prisvärda objektiv i prisklassen 1000-3000 kr?
Självklart finns det det!
Skulle rekomendera dig att köpa detta http://fotovideo.se/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=85886
ett riktigt skarpt objektiv för den prisklassen.
Klar motståndare till nikons 17-55 mm 2,8

Helt klart prisvärt.. Men även Tamron har ett objektiv i den klassen 17-50 2,8 och är bättre än sigmat(enligt photozone) och du får 1 mm extra vidvinkel och Nikon "snurr" på objektivet vilket du inte får med sigmat.. :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar