ANNONS
Annons

vilket objektiv för modell och studio fotografering?

Produkter
(logga in för att koppla)

leokisch

Avslutat medlemskap
Hej som ni kan se i min rubrik så står det exakt va jag vill att ni ska svara på :)
Vilket objektiv tycker ni är det ultimata objektivet FÖR CANON när det gäller modellfotografering inomhus och utomhus.. ?

Ge mig flera alternativ och varför ni just rekommenderar "det" objektivet.. :)

Tack!
Léo

Varför snackar vi fullformat när du fotar med 400D? Eller du kanske planerar att köpa nytt hus? Ditt 70-200 funkar nog finfint för allt i porträttväg iaf!

MartinBabies skrev:
Varför snackar vi fullformat när du fotar med 400D? Eller du kanske planerar att köpa nytt hus? Ditt 70-200 funkar nog finfint för allt i porträttväg iaf!

funderar på att köpa nytt.. men får se.. är rätt nöjd med mitt 400D.

Men Léo köp dig i vilket fall som helst en fast 50mm med god ljusstyrka, bättre köp för mode och modelbilder kan du inte köpa :)

För 400D så är 50/1,8 helt otroligt prisvärt till ändamålet 50*1,6 blir 80 vilket är en väldigt bra längd för modellfoto.och den har rätt kort närgäns så du kan i princip fylla bilden med ett ansikte om du vill. Om du byter till FF så är det fortfarande en bra lins om du vill fota modeller och få med lite miljö också.

EDIT : Mads var snabbare :)

dude skrev:
För 400D så är 50/1,8 helt otroligt prisvärt till ändamålet 50*1,6 blir 80 vilket är en väldigt bra längd för modellfoto.och den har rätt kort närgäns så du kan i princip fylla bilden med ett ansikte om du vill. Om du byter till FF så är det fortfarande en bra lins om du vill fota modeller och få med lite miljö också.

EDIT : Mads var snabbare :)

Tore, på fotosidan är vi ALLA vinnare ;-)

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar