HaakanD
Medlem
Postar detta med risk för att det blir lite upprepning av tidigare diskussioner men jag behöver verkligen era råd. Tänkte införskaffa mig en dslr och de jag funderar på är som vanligt 350d, d50, d5. Har tidigare fotat med analogt med en helmanuell 25 år gammal minolta som ja har flera objektiv till. Måste säga att den tar riktigt bra kort och är det något som har blivit fel så har man sig själv att skylla. Har varit intresserad av en dslr länge men tänkte slå till nu när utbudet har blivit lite större. Har varit runt lite på bla yfo och scandinaviaphoto och som jag förstår det rankar de flesta säljare husen i följande ordning 350d, d50, d5. Tycker att kitobjektiven är riktigt plastiga vilket ni säkert förstår om man jämför med min gamla minolta. Min tanke är nu således att införskaffa ett hus och leta tag på ett beggat objektiv för att hamna på en rimlig prisnivå. Vilken ska jag då välja? Och vad ska jag titta efter för objektiv runt ca 2000 beggat? Hur mycket gör stabiliseringen i kameran på minoltan? Vissa tycker tydligen att den är riktigt bra och vissa säger att den bara stör.
Viktiga kriterier för mig är att den ska vara snabb i af så kortet går av när man vill och att den är enkel i helmanuellt läge och inte säger ifrån om jag använder "fel" inställningar.
tack på förhand
Viktiga kriterier för mig är att den ska vara snabb i af så kortet går av när man vill och att den är enkel i helmanuellt läge och inte säger ifrån om jag använder "fel" inställningar.
tack på förhand