Annons

Vilket är mest prisvärt?

Produkter
(logga in för att koppla)

Shibo

Aktiv medlem
Vilket är mest prisvärt?
För att köra Macro primärt, finns det något som fungerar bättre/lika bra i denna prisklass? Vilket är annars att rekomendera till min D200...
Tamron AF SP 90/2,8 Di Macro 1:1 till Nikon. 4300:-
Nikon AF-S 60/2,8 G ED 5000:-
Sigma EX 70/2,8 DG Macro 1:1 för Nikon AF 5000:-

Köp Tamron, det är bra med lite längre brännvidd så att man inte behöver stå så nära motivet. Tamron-objektivet är väldigt bra och kostar inte så mycket.

Köp Tamron, det är bra med lite längre brännvidd så att man inte behöver stå så nära motivet. Tamron-objektivet är väldigt bra och kostar inte så mycket.

Okej, jag funderar lite i banorna att Nikon kan användas som en bra porträttglugg också...
Men alla tips uppskattas och värderas..

Nu vet jag ju inte hur din ekonomi ser ut, men för 5580:- får du ju både ett
Tamron AF SP 90/2,8 och ett Nikon AF 50/1,8D.

Tamron Macro 60mm f2,0? Detta är en kompromiss jag funderat på till nästa inköp. Borde vara bra till lite allt möjligt, inte bara Macro. Tror att det ska vara skarpt även på full glugg men är kanske ett wild-card i övriga samlingen...

Okej, jag funderar lite i banorna att Nikon kan användas som en bra porträttglugg också...
Men alla tips uppskattas och värderas..

varför vill du inte använda 90mm som porträttglugg? bättre och mer naturlig brännvidd enligt min uppfattning iallafall. och tack vare den längre brännvidden har du möjlighet till mer oskärpa i bakgrunden på 90mm f2,8 än 60mm f2,8.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto