Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilket är ert bästa inköp?

Produkter
(logga in för att koppla)
Min Konica Auto S3, en sjukt bra kompaktkamera. Sen min Minolta AF-C. Autofokuskompakt som ställer skärpan korrekt och exponerar rätt med låååg batteriförbrukning. Ligger alltid i bilen. Alltid redo! Det senaste jag köpt känns oftast "bäst", men i längden vinner de ovan...

Ryggsäck

mitt bästa köp är nog en beg Tamrac Expedition 5 för 500 kronor. Nu kommer grejorna med ut i st f att ligga hemma.

Men klart att greppet till EOS 350 ligger högt, liksom 50 mm f/1.4, 70-200 f/4, 100-400 IS etc.
Känslan i något långt och vitt är som en våt dröm..

;-)

Ett begagnat Canon 80-200 2,8 för 4000:-
Mitt första riktigt bra objektiv.
Fick mig att komma igång på riktigt med sportfotandet.

En Konica Minolta dimage z2+stativ till sonen. Först vid det inköpet utökades antalet fotopicknickar och jag fick dessutom ha allt mitt eget helt ifred på dem;)

Rocksteady skrev:
det känns dock lite dyrt måste jag erkänna.. fast det så klart. man blir ganska trött i högerhanden av att försöka knipa tag i kameran under en längre tid med lite tyngd i objektivet.

Dyrt näee kan jag inte påstå... :)
Känner ett par killar som har en datorbutik. Jag köpte den genom dem för istort sett inköpspris...
Fick givetvis betala momsen men det var också det enda.

Greppet är kanon om man har ett större objektiv monterat.. som i mitt fall 70-200mm. Bättre stabilitet i kameran.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar