Min 8 år nyare telefon S20 är långsammare än min 12 år gamla RX100, skall jag då starta på min mobil, välja pinkod, klicka på kamera, upp med mobilen, oj det tar tid alltså, samtidigt som jag då trycker av så är den långsammare än RX100, är det soligt också så står man där och vrider på skärmen för att se vad man behöver göra för att ens hinna starta upp telefonen, är man förberedd med både telefon och kameran så går det så klart mycket fortare, bra ljus så är inte RX100 långsammare än liknande kameror vid den tiden, den har väl Contrast fokus eller vad det nu kallas som även en del mycket nyare kameror fortfarande kunde ha kvar.
Handleds remmen var det första jag kopplade på min RX100, det gjorde mig säkrare och lugnare, för visst är den lite hal av sig, och många med mig trodde nog att ett litet fingertopps grepp skulle komma med nyare modeller som standard, men å andra sidan så har jag aldrig tappat kameran eller.
Alla nya Sonykameror som kommer får alltid trådar som finn 5 fel med kameran, senast är väl A9III som har fler trådar om problemen med global slutare än vad den kan för övrigt.