Advertisement

Annons

Vilken skrivare till försäljning av bilder.

Produkter
(logga in för att koppla)

vattumannen75

Aktiv medlem
Halloj!
Vad krävs de för skrivare för at få tillräckligt bra kvalite för att kunna sälja bilder? Vad tycker ni?
/Jörgen
 
Pigmentbläck för hållbarheten och en riktigt bra profil för de papper du tänker använda.
Vet inte i vilken skala du kommer sälja, men det senare kan du lösa genom att använda en fotospektrometer, vilket kostar en del i inköp. Annars kommer nog Stefan Ohlsson dyka upp i tråden strax, han är väl en av de bästa att svara på frågorna egentligen. Hans företag gör också profiler åt folk.
 
De här är ju förståss en jungel som allt annat. Jag har just startat en enskild firma för framförallt musik men foto har alltid varitt ett stort intresse och utbudet av fotografer är inte så stort på min ort så därför tog jag med även de i min firma. Så nu börjar man ju få en massa ideer. Jag måste ha en skrivare så därför funderar jag på att köpa mig t.e.x Epson Stylus Pro 3800. Frågan är om man klarar av att levera så bra bilder att man kan sälja dom eller att man köper sig en billigare skrivare för diverse projekt och bilder som man ska sälja skickar man på framkallning.
 
Mitt sista inköp blev en pigment HP Designjet 3100.
61cm brett och inbyggd Gretag Spektrometer.
Fantastiskt resultat med 12 färger. Drar förvånansvärt lite bläck. Tar 10-15 minuter att kalibrera för nytt papper och ICC profil men det sker helt automatiskt.

Mycket nöjd.

29k+moms

Jerry
 
Du bör också kolla upp om det inte i slutändan blir bättre att få någon annan att göra det åt dig. Om du tänker på materialkostnader, driftssäkerhet, hur många du säljer....
 
Ja de lutar nog åt att köpa sig en billigare skrivare för mina egna projekt och skicka iväg kundernas bilder till någon som vet vad dom gör..:) Då får man se sen om de är lönt att investera...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.