Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

vilken ska jag välja?

Produkter
(logga in för att koppla)

fiiaa

Medlem
Om du tittar på upplösningen på skärmarna tycker jag den är för dålig, särskilt på så dyra datorer. /FW

Du skulle kunna köra på den billigare och sen så köper du till en extern 1-2Tb hdd där du har dina bilder och annat på, sen så håller du enbart program och systemet på interna disken. Kraschar den interna av någon anledning så förlorar du inte allt ditt jobb. Eftersom den har 6gb ram så bör du köra 64bit OS för att dra maximal nytta av burken, gärna då Windows 7 x64.

Du kan också få dig en Macbook 13,3" för samma pengar om du vill
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=598976

Eller en sån här Asus..
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=584491

/ Magnus

Senast ändrad:
Utan nån egen erfarenhet, med baserat på antalet rekommendationer på FS, skulle jag föreslå att du kikar på nån av Sony Vaio modeller.

T.ex. VPC-F11M1E har en lite vassare processor än Asusen, plus att den kommer med en Blu-ray spelare. Lite mindre skärm, men högre upplösning, om det nu spelar nån roll.

Nån Vaio-ägare kan kanske kommentera förslaget.

Min erfarenhet av HP Pavillion är enbart negativ: Köp INTE HP. Min har stora problem med överhettning, stänger helt enklet av sig ad-hoc så fort den blir för varm, och det blir den ofta. Har sökt mycket på nätet om detta problem och det finns många med dåliga erfarenheter.

Det är just när man jobbar med bild / film den dör då det är extra krävande aktiviteter. HP har ingen bra lösning på det problemet.

Det kan ju vara så att just din modell ovan inte har det bekymret utan endast vissa beroende på bestyckning av grafikkort etc - men jag kommer aldrig mer köpa en HP.

Har en Toshiba Satellite också, den är super.

vad ska jag köpa? nån som har nåt liknande förslag men då som inte överhettar eller har dålig skärmupplösning? vilka märken ska man akta sej för?

okej tack för all hjälp allihopa. jag köpte en Sony Vaio VPC-F11S1E tillslut.. tror det kan bli rätt så bra

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar