Niclasfoto
Avslutat medlemskap
arnenym skrev:
Jag har varit en klar 3:a! Under tiden 1982 - 95 bar jag runt allt jag hade i utrustning jämt! Till slut blev det ohållbart och jag slutade att fotografera. När jag fick en fuji s7000 av mina barn som present i våras så kom fotointresset tillbaka.Nu klarar jag av att gå ut med bara en kamera. Men,,,,vem vet? Det kanske bara är en tidsfråga innan man är där igen!?
Hmmm,ja kanske smittas du igen ELLER så ger bacillen en effektiv immunitet
Jag sitter här med ännu ett äldre "Outdoor Photography"-magasin, mer exakt Augustinummret från 1997. Alltså exakt året innan artikeln som jag hänvisade till i trådförfattandet.
Här läser jag en artikel som Leonard Lee Rue III har skrivit. Artikeln har rubriken "Carrying Gear".
Inget överaskar mig med denna man eftersom jag läst otaliga artiklar av honom tidigare Men trots det så blev jag aningens förvånad när jag läste följande.
"My west has 19 pockets, including two large, cover padded pockets accomodate the increased size of the average 80-200 lenses and their hoods. You can put an 80-200mm lens, a 55-60mm lens and a 1,4x teleconverter in just one pocket. Or each pocket will hold a camera and battery pack with the lens.",,,,,,,------>
"In the field, I carry my 400mm, 500mm or 600mm lens on my tripod, camera attached, with the tripod legs extended, on my shoulders. With my 55mm, or 60mm macro, 24mm Wide angel and 80-200 zoom in my west I´m ready for 95% of all wildlife photography oppurtunities".
Här ser vi alltså en lite smått typisk amerikansk fotograf och hans arsenal,, om han haade skjutit kulor i stället för film så hade han helt säkert vunnit Andra V-kriget helt på egen hand
Jag tycker att det är både otroligt och fashinerande att det överH är möjligt att fota på detta sättet! Visst går det att trycka ned allt detta i en större fotorygga ja, MEn I EN VÄST;??!!
Många prylberikade fotografer bleknar nog i hans närhet,, och tur är väl kanske det
Mvh Niclas,
Ps, Här har vi linkar till filuren med "ThePhotoGearWest"!
http://www.rue.com/
http://www.vividlight.com/articles/2305.htm