Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken Kamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kstrandoo

Ny medlem
Hejsan, hittade denna sida för ett tag sedan och bestämmde mig för att bli medlem.

Jag läser media med inriktning på fota, och tycker det är löjligt kul. Just nu fotar jag med en Nikon analog kamera, svartvitt. Men jag tänkte vad är en hyffsat bra nybörjarkamera. Är det en digital systemkamera som gäller. Jag har redan en ganska bra analog. Eller finns det bättre digitalkameror som är lite större och tar bilder?

Kom gärna med lite förslag, Prisklass är 5000 högst ungefär.

// John
 
Hej, det beror ju helt på vad du ska göra med din kamera och hur mycket den får kosta. Har du redan en Nikon är det ju lika bra att fortsätta med det märket eftersom du kan ha dina gamla gluggar på de nya digitala systemkamerorna.
Om du vill ha en bra kamera för ett bra pris tycker jag du ska kolla på Nikons D50 eller deras nya D80.
/ Jens L`Estrade
 
Kanske en Koniac-Minolta DiMage A2. En bra allround kamera som är liten och lätt och spottar ut 8mpixlar. Tyvärr så sitter objektivet på en fast och det går inte att byta. Men den borde inte var allt för svår att få tag på och inte kosta allt för mycket heller.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.