Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vilken kamera har bra serietagning??
- Trådstartare frippe75
- Start datum
andreasc89
Avslutat medlemskap
Försök hitta en begagnad 20D. Den har grym seriebildstagning. Alternativt 350D.
Canon äger marknaden när det gäller seriebildstagning så det är nog det du ska satsa på.
Edit: Flest bilder/sekund får du nog med en Canon 1D MkII N med 8.5 bilder per sekund upp till 43 bilder om jag inte har helt fel, fast den kostar sjukt mycket.
Canon äger marknaden när det gäller seriebildstagning så det är nog det du ska satsa på.
Edit: Flest bilder/sekund får du nog med en Canon 1D MkII N med 8.5 bilder per sekund upp till 43 bilder om jag inte har helt fel, fast den kostar sjukt mycket.
Senast ändrad:
andreasc89
Avslutat medlemskap
Här är en billig 20D:
http://www.blocket.se/view/6453447.htm?caller=gbl_s&l=0&c=1&city=0
Köp den och sälj objektivet så klarar du dig undan med en bra bit under 10.000.
http://www.blocket.se/view/6453447.htm?caller=gbl_s&l=0&c=1&city=0
Köp den och sälj objektivet så klarar du dig undan med en bra bit under 10.000.
Kalle_B
Aktiv medlem
äger en nyköpt 20D, innan 350D. Nu är jag ingen action fotograf kanske så serietagningen är inte prio 1 för min del, men 20D:s 5 bilder i sek mot 350D:s 3/s är faktiskt stor skillnad. Det rasslar bara av helvete o så sitter du där med 15 bilder. Bara o välja vilka bilder som ger bästa uttrycken eller vad man nu vill ha... SCandinavian Photo har precis sänkt priset på sina 20D till ~13k iof 3000 mer än din limit, men köp annars begagnat. Tror det är svårt o hitta en kamera som är snabbare än 20D och tämligen omöjligt för dessa pengar.
dumbo
Aktiv medlem
andreasc89 skrev:
Du menar att 350D är OTROLIGT mycket snabbare än D70, precis som att 20D är OTROLIGT mycket snabbare än D200 och 1Ds/1D MkII är OTROLIGT mycket snabbare än D2X.
Graal
Avslutat medlemskap
Tyvärr ingen systemkamera och heller inte digital utan mekanisk och batterioberoende. Men Teica Action-Cam tar 4 bilder på 0,66 sekunder med 0,22 sek mellanrum. Inte så tokigt för en kamera som kostar 49 kr på Rusta. För 10 000 kan du köpa 200 stycken.
D Gulliksson
Aktiv medlem
"bara" 4 megapixlar men.....
Kanske en begagnad Nikon D2H (brukar ligga på strax ovanför 10000kr)
8 bilder/sek
Kanske en begagnad Nikon D2H (brukar ligga på strax ovanför 10000kr)
8 bilder/sek