Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Vilken kamera för 5000 kr? (var: "Hjälp !")
- Trådstartare fry_
- Start datum
skogsbaronen
Aktiv medlem
Vill du ha seriös hjälp får du nog försöka vara lite tydligare.
Jag tror (om jag har förstått rätt) inte att du får 4500-5000kr för din d40, då du får en d60 för 4590kr.
Jag tror (om jag har förstått rätt) inte att du får 4500-5000kr för din d40, då du får en d60 för 4590kr.
skogsbaronen
Aktiv medlem
Hann du sälja den på 20min. Halv elva en tisdagskväll?
David G
Aktiv medlem
Jag brukar inte klaga på andras språk men jag begriper faktiskt inte vad du menar.
Ska du köpa en i samma prisklass som du redan har? Då vet du väl vad du saknar, annars skulle du väl inte sälja den du redan har?
Själv vill jag ha en Sony A300 och ett sigma 17-70/2,8-4,5, jag saknar liveview på min nuvarande kamera.
Ska du köpa en i samma prisklass som du redan har? Då vet du väl vad du saknar, annars skulle du väl inte sälja den du redan har?
Själv vill jag ha en Sony A300 och ett sigma 17-70/2,8-4,5, jag saknar liveview på min nuvarande kamera.
Rickenbacker
Aktiv medlem
Det finns ingen bättre kamera för under 5000, behåll D40:n istället.
Photofixarn
Aktiv medlem
D40x är värre än d40.. kostar 4.500 som billigast på pricerunner
Rickenbacker
Aktiv medlem
"Värre" hurdå?
Den har 10MP istället för 6, men det är ju ingen märkbar skillnad i praktiken, annars är det såvitt jag vet samma kamera. Fast dyrare, och tillverkas inte längre eftersom den har ersatts av D60 (som lägger till Active D-Lighting, annars är det också samma kamera).
AFJ
Aktiv medlem
Om jag ser rätt så är Adam 14 år, det kan ju förklara att det blev lite otydligt i starten.
Adam, om jag har fattat rätt så:
- Har du en Nikon 40D
- Har ett kit-zoom och ett Sigma tele.
- Vill köpa en ny kamera som får kosta max 10 000.
Om du kan tala om vad det är du inte gillar med din befintliga kamera och vad du förväntar dig av en ny så kan säkert allt kunnigt Nikon-folk bidra med lite konstruktiva tips.
Kanske vinner du mer på att lägga pengarna på objektiv istället för kamerahus - vad vet jag?
Fina djurbilder du har - gillade nog katten och grodan bäst!
Mvh
Anders
Adam, om jag har fattat rätt så:
- Har du en Nikon 40D
- Har ett kit-zoom och ett Sigma tele.
- Vill köpa en ny kamera som får kosta max 10 000.
Om du kan tala om vad det är du inte gillar med din befintliga kamera och vad du förväntar dig av en ny så kan säkert allt kunnigt Nikon-folk bidra med lite konstruktiva tips.
Kanske vinner du mer på att lägga pengarna på objektiv istället för kamerahus - vad vet jag?
Fina djurbilder du har - gillade nog katten och grodan bäst!
Mvh
Anders